הוריקן פלורנס, שנחשב לאחד החזקים ביותר מסוגו בעשורים האחרונים, צפוי לפגוע הלילה (חמישי) או מחר לפנות בוקר בקרוליינה הדרומית והצפונית, לגרום לרוחות עזות והצפות נרחבות ולהשפיע על יותר מ־25 מיליון בני אדם בחוף הדרום-מזרחי של ארה"ב.



מרכז ההוריקנים הלאומי מסר אמש (רביעי) כי הסופה שמתקרבת לחופה המזרחי של ארצות הברית נחלשה לדרגה 3 מתוך 5, לאחר שדורגה ברמת מסוכנות 4 שלשום בלילה. 



דובר סוכנות החירום הפדרלית הזהיר את תושבי החוף הדרום-מזרחי כי הוריקן פלורנס צפוי להכות בחופי קרוליינה "כמו אגרוף של המתאגרף מייק טייסון", וכי למרות שנחלש, הוא עדיין מסוכן באופן קיצוני. הוא ציין כי 20 מיליארד דולרים הוקצו עבור סוכנות החירום לצורכי שיקום בעקבות הנזקים שבסופה תחולל.



אמש שינה ההוריקן את מסלולו והתקדם דרומה, פעולה שבעקבותיה הוכרז מצב חירום גם בג'ורג'יה, השוכנת דרומית לדרום קרוליינה. גורמים בצפון ובדרום קרוליינה קראו לתושבים לדאוג למיגון הבתים ולעזוב את האזור. נכון לעכשיו, למעלה ממיליון בני אדם נדרשו להתפנות מבתיהם באזורי החוף בווירג'יניה ובקרוליינה הצפונית והדרומית.



נמלטים מההוריקן. צילום: AFP
נמלטים מההוריקן. צילום: AFP



שירות החיזוי האמריקאי מסר כי ההוריקן נמצא במרחק של כ- 750 קילומטרים מחופי דרום קרוליינה וכי הרוחות נעות במהירות של כ- 200 קמ"ש: "ההשפעה תורגש הרחק ממרכז הסופה, ויש חוסר ודאות לגבי עוצמת הפגיעה באזור שלנו". עוד נמסר, כי ההוריקן "כנראה יהיה סופה של פעם בחיים בחלק מאזור החוף של קרוליינה". 



"הוריקן פלורנס עלול לגרום לאסון שיימשך ימים", כך אמרו אתמול מומחים בארצות הברית. "אנשים רבים מעורבים בזה עכשיו, משום שהסערה לא הייתה אמורה לשנות כיוון", אמר המטארולוג צ'אד מאיירס.



בתוך כך, נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הכריז על מצב חירום פדרלי בשלוש המדינות. גם הרשויות במרילנד ובבירה וושינגטון הכריזו על מצב חירום בשל החשש מגשמים כבדים שיגרמו לשיטפונות מסכני חיים. טראמפ שב והזהיר אתמול את תושבי האזור מהסערה הצפויה. בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו כתב טראמפ כי "פלורנס מתקרבת במהירות ואומרים שזו הסופה הגדולה ביותר שהייתה. צאו מהדרך שלה, אל תשחקו משחקים". הוא הוסיף כי "אנחנו מוכנים עם אוכל וציוד רפואי, אבל למרות זאת דברים רעים עלולים לקרות עם סופה בכזו עוצמה. הקשיבו לרשויות. הסופה ככל הנראה לא תשנה נתיב".