התפתחות דרמטית ביחסי ישראל וערב הסעודית. האתר "אל חאליג' אונליין" היושב בלונדון מדווח הבוקר (חמישי) כי ריאד רכשה מישראל מערכת כיפת ברזל, ככל הנראה על מנת להתגונן ממתקפות הטילים של החות'ים בתימן. גורמים דיפלומטיים מסרו לאתר כי העסקה נעשתה בתיווך אמריקאי בפגישה של שלושת הצדדים שנערכה בוושינגטון. 

על פי הדיווח, בתחילת השיחות ישראל סירבה למכור את מערכת ההגנה מפני טילים למדינה ערבית כלשהי, בטענה שהדבר יהווה איום מוחשי על ביטחונה ועל האינטרסים שלה באזור, אולם התערבות אמריקאית הביאה לשינוי ההחלטה וביצוע העסקה. עוד נאמר, כי ריאד תשלם לישראל עשרות מליוני דולרים והיא מתחייבת כי המערכת לא תשמש נגד ישראל ולא תהווה איום על ביטחונה או של בני בריתה באזור בטווח הקרוב והרחוק.
העסקה צריכה להיכנס לתוקף כבר בדצמבר הקרוב, כשהמערכת תגיע לסעודיה. הסוללה הראשונה תוצב על הגבול עם תימן, משום סעודיה סובלת בתקופה האחרונה ממתקפות של החות'ים על בסיסיה ועריה. כך מסרו הסעודים לישראל ולארה"ב. 

הגורם הדיפלומטי אמר כי ריאד תערוך ניסויים בשטח כדי לראות מקרוב עד כמה כיפת ברזל יכולה לסייע לה בעימות עם החות'ים. לאור דיווחים על כישלון המערך בזמן מבצע צוק איתן. לדברי הגורם, במידה והמערכת תעמוד בציפיות, ייפתח מו"מ בין סעודיה לישראל על רכישת מערכות צבאיות נוספות ואף פתיחת אפשרות לרכש צבאי הדדי בין שתי המדינות.

בתקופה האחרונה חלה התקרבות מסוימת בין ריאד לירושלים, בעיקר על רקע האיום האיראני על שתי המדינות. יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמן, אף אמר כי לשתי המדינות יש אינטרסים רבים משותפים. "אני מאמין שלכל עם, בכל מקום, יש זכות לחיות באומתו השלווה. אני מאמין שלפלסטינים ולישראלים יש זכות לקבל אדמות משלהם. אבל צריך שיהיה לנו הסכם שלום שיבטיח את היציבות לכולם ויש לקיים יחסים נורמליים", אמר בן סלמן כשנשאל על הסכסוך הישראלי פלסטיני.

יורש העצר הוסיף: "ישראל היא כלכלה גדולה לעומת גודלה והיא משק צומח, וכמובן שיש הרבה אינטרסים שאנחנו חולקים עם ישראל. אם יהיה שלום, יהיה עניין רב בין ישראל למדינות המפרץ בשיתוף פעולה".

גם הרמטכ"ל, גדי איזנקוט, דיבר על האינטרסים המשותפים של שתי המגינות לגבי הרפובליקה האסלאמית. בראיון שהעניק בשנה שעברה לאתר הסעודי "אילאף", אמר איזנקוט כי "ישראל מוכנה לשתף מידע אם צריך".