בדרך כלל כשאנשים עושים קניות בחו"ל הם קונים בגדים, בשמים או כל דבר שימושי אחר שזול יותר לקנות במדינה אחרת. לעומתם, ישנם אנשים שטסים כדי לקנות דברים מוזרים שאין סיכוי שמישהו אחר יקנה, מה שלפעמים עלול לסבך אותם בצרות צרורות. יוכל להעיד על כך גבר מרוסיה, שקנה נחשים בגרמניה והסתבך כשניסה לטוס איתם חזרה למולדת.

החלק הכי מוזר בכל הסיפור הוא שאף אחד לא ממש שם לב לזה עד שהוא הגיע חזרה לרוסיה. על פי דיווח של "דה לוקל", הנוסע עשה דרכו משדה התעופה בדיסלדורף לשדה התעופה הבינלאומי שרמטייבו, במוסקבה, בלי שמישהו שם לב לנחשים שלו. רק כשעבר בידוק בטחוני בשרמטייבו, נמצאו במזוודה שלו לא פחות מ-20 הנחשים כשהם בחיים. כשנשאל בנושא, הוא הסביר שקנה אותם בשוק בגרמניה.

"הנחשים היו בתוך תיקים במזוודת היד, ולא היו שום מסמכים מאשרים עבורם", סיפר דובר נמל התעופה הבינלאומי שרמטייבו. "מין הנחשים יקבע בידי מומחה, אך לפי מידע ראשוני לא מדובר במינים ארסיים". לצערו הרב של הנוסע, הנחשים שלו הוחרמו מאחר ולא היה לו אישור עבורם.

על פי הרשויות בגרמניה, למרבה האבסורד, הם לא הבחינו בנחשים בשדה התעופה בדיסלדורף. הם הוסיפו שאומנם מותר לעלות עם נחשים למטוס, אך רק אם יש אישורים מתאימים, כולל מסמכים מווטרינר. החלק הכי מצטער בכל הסיפור? הנוסע לא תרח לציין למה קנה כל כך הרבה נחשים, ומה התכוון לעשות איתם. נוכל רק לקוות שיהיה פולו-אפ בנושא.