ההיערכות למתקפה הרוסית-סורית בחבל אידליב: טורקיה טוענת כי החבל נמצא על סף משבר חדש, כך על פי דיווח בסוכנות הידיעות אנאדולו. שר ההגנה הטורקי, נורטין קאניקלי, אומר כי כל מבצע צבאי בחבל הסורי שבשליטת המורדים יביא את האזור לאסון. הוא הוסיף כי אנקרה פועלת יחד עם רוסיה ואיראן על מנת למנוע את הטרגדיה ההומניטארית בחבל.  



אתמול טענה האופוזיציה הסורית, כי טורקיה האיצה את משלוחי הנשק שלה למורדים הסורים בימים האחרונים, כדי לסייע להם לקראת המתקפה הצפויה באידליב, על גרומים בקרב האופוזיציה והמורדים, אנקרה גם חיזקה את עמדותיה באידליב על מנת להרתיע את דמשק מלתקוף. 



אתמול אמרו חוקרים של סוכנות האו"ם לזכויות אדם לסוכנות הידיעות כי משטר אסד ביצע פשעי מלחמה כשהשתמש בגז כלור בשלושה מקרים נגד המורדים בפרבר של דמשק ובאידליב. גורם באו"ם הסביר כי שלושת האירועים האחרונים מביאים את נעשה שימוש בנשק כימי בסוריה ל-39 שתועדו מאז 2013, בהם 33 המשוייכים לאסד. מבצעי ששת המקרים האחרים לא זוהו בוודאות

החוקרים כותבים בדוח שלהם כי שימוש בכלור כנשק אסור על פי אמנת הנשק הכימי, שאושררה על ידי סוריה, ועל פי החוק הבינלאומי. "על מנת לכבוש מחדש את מזרח ע'וטה, באפריל, ביצעו כוחות המשטר מספר תקיפות ללא הבחנה בקרב אוכלוסיה אזרחית צפופה, שכללו שימוש בנשק כימי", נכתב בדוח בהתייחסות לאירועים שאירעו בינואר ובפברואר. על פי הדוח, במתקפות נפגעו נשים וילדים, שסבלו מבעיות נשימה ונדרשו לקבלת חמצן.
הדבר קרה אחרי שבשבוע שעבר הסתיימה ללא החלטה סופית פסגה משותפת של מנהיגי איראן, רוסיה וטורקיה - חסן רוחאני, ולדימיר פוטין ורג'פ טאיפ ארדואן. הנשיא הטורקי קרא אתמול לחתום על הפסקת אש במהלך הפסגה, אך מקבילו הרוסי פוטין סירב והדגיש שאין טעם בהפסקת הלחימה כשארגוני האופוזיציה אינם נכללים בהסכם. איראן ורוסיה ציינו כי כוחות שתי המדינות ימשיכו לסייע למשטר הסורי ״במלחמה נגד הטרוריסטים״. זאת, כאשר טורקיה מתנגדת להמשך התקיפות והנשיא ארדואן אף הזהיר מפני טבח.
גם ממשל טראמפ והאו"ם הזהירו מפני אסון הומניטרי במחוז אידליב בעקבות התקיפות, כאשר ארצות הברית הדגישה כי מספר הקורבנות עלול להגיע למאות אלפים. הנשיא האיראני רוחאני אמר מנגד, כי ״אין מנוס ממאבק בטרור באידליב. המעורבות האמריקאית אינה חוקית ומנוגדת להחלטות מועצת הביטחון״. הוא הוסיף, כי יש להכין את הקרקע לחזרת הפליטים.