רוב האנשים יודעים שיש בעלי חיים שמותר לגדל בבית, וכאלו שממש לא. הסיכוי שהם יחשבו שזה לגיטימי לגדל פינגווין או דולפין הוא די נמוך. עם זאת, תמיד ישנם בני אדם יוצאי דופן, שמבחינתם חיית מחמד היא בעל חיים שהם אוהבים, בין אם הוא חוקי ובין אם לאו. לי תומפסון מאסקס, בריטניה, שכבר הספיק לגדל בחדר השינה שלו נחשים מסוכנים, עכבישים, צפרדע, צב ותנין אחד גדול מאוד, יוכל להעיד על זה. 



הוא נעצר השבוע על באשמת החזקת בעלי חיים מסוכנים ללא רישיון, שחלקם מוגנים על פי חוק, וכן על התעללות בבעלי חיים. על פי הדיווחים בכלי התקשורת הבריטיים, מדובר באדם שספג אישומים רבים דומים במהלך השנים, ומאז 2009 נאסר עליו להחזיק בעלי חיים מסוכנים. במהלך פשיטה שנערכה בשנת 2015 על ביתו, נמצאו 35 נחשים ארסיים, שבעה עכבישים צפרדע וצב. תשעה מהנחשים וכל העכבישים מתו, ואת הצפרדע והצב היה צורך להרדים בשל מצבם הבריאותי הרעוע.

 
התנין שהחזיק תומפסון בחדר השינה שלו. צילום מסך
התנין שהחזיק תומפסון בחדר השינה שלו. צילום מסך

 
תומפסון הצליח לחמוק מעונש במשך כל השנים הללו עד לינואר האחרון, בגלל עניין טכני לחלוטין - בשל עברו הפלילי, הוא צריך להצהיר במשטרה כשהוא עובר למקום מגורים חדש וכך עשה בתחילת השנה. לצערו הרב השוטרים, יחד עם "האגודה המלכותית למניעת התאכזרות לבעלי חיים", לא בזבזו זמן והגיעו אל ביתו חיפוש פתע והם ממש לא התאכזבו. 

רבקה בנסון, חוקרת מהאגודה, סיפרה על הרגע בו חילצו מחדר השינה של תומפסון נחשים מסוכנים ותנין בגודל של כמטר וחצי: "אפילו לפני שנכנסנו לחדר השינה יכולנו להריח ריח רע חזק מאוד של ריקבון וצואה. בתוך החדר, מצאנו תנין קשור, לו ולנחשים לא הייתה גישה למים נקיים ומזון. הנחשים הוחזקו בקופסאות פלסטיק עם חורים, שנערמו זו על גבי זו. חלק מהם היו מתים והחלו להירקב". 
 
בדירתו של תומפסון נמצאו נחשים, עכבישים, צפרדע וצב. צילום מסך
בדירתו של תומפסון נמצאו נחשים, עכבישים, צפרדע וצב. צילום מסך

 
במהלך חקירתו, תומפסון ניסה לטעון שבעלי החיים לא שייכים לו, וכבר הספיק לברוח לפני מועד המשפט שיועד לו. הוא נעצר שוב ב-11 בספטמבר והופיע בפני שופט בדיון ראשוני נגדו. בימים אלו הוא מחכה בקוצר רוח להמשך המשפט נגדו ולמתן העונש לו חיכה כבר כל כך הרבה שנים. נכון לעכשיו, לא ידוע האם יקבל מאסר בפועל, קנס או עונש מסוג אחר.
 
לי תומפסון. צילום מסך
לי תומפסון. צילום מסך