לאחר שהודיע כי כהונתו של רב ניצב רוני אלשיך לא תוארך, השר לביטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים גלעד ארדן כינס היום (חמישי) מסיבת עיתונאים בה הכריז על מועמדיו לתפקיד מפכ"ל המשטרה וציין כי מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי, מפקד מחוז תל אביב ניצב דוד ביתן ומפקד מחוז תל אביב לשעבר ניצב בדימוס משה (ציקו) אדרי, שמכהן כיום כמנכ"ל המשרד לביטחון פנים, הם המועמדים הסופיים.



"אני בטוח שכל אחד מהם מסוגל להצעיד את המשטרה קדימה", אמר ארדן על המועמדים, "אני מבקש להודות שוב לאלשיך על שירותו רב השנים למען ביטחון המדינה ואזרחיה. רבות הפעולות שהמפכ"ל עשה למען האזרחים הן פעולות שלא ניתן לספר עליהן, אבל אני מודה לו על התקופה הזאת ואני בטוח שאזרחי מדינת ישראל מודים לו".



כאמור, מוקדם יותר הודיע ארדן לאלשיך כי החליט שכהונתו כמפכ"ל לא תוארך לתקופת כהונה נוספת וכי היא תסתיים כמתוכנן, בחודש דצמבר, במועד אותו קבעה הממשלה בעת מינויו למפכ"ל. על ההחלטה של ארדן פורסם לראשונה במעריב אונליין כבר בחודש אפריל. חשוב להדגיש כי הכהונה של מרבית המפכ"לים, למעט משה קראדי ויעקב טרנר, הוארכה בשנה.



בפתח דבריו אמר ארדן כי "המפכ"ל ואני שוחחנו במשך כמעט שעתיים על עתיד משטרת ישראל וסיכמנו להמשיך את שיתוף הפעולה כפי שצריך וכפי שמתבקש ומתוך ההבנה המשותפת בדבר חשיבות תפקודה המקצועי של המשטרה להגנה על שלטון החוק וביטחון האזרחים". 

ארדן במסיבת העיתונאים. צילום: אבשלום ששוני


"אף שהיו בינינו חילוקי דעות, לא מצטער על מינוי אלשיך"

"אינני מתחרט על מינויו של רוני אלשיך למפכ"ל המשטרה", אמר ארדן, "עם זאת, היו למפכ"ל ולי גם חילוקי דעות וגם הבדלי גישות בסוגיות שונות. חלקן, הן סוגיות מהותיות וכבדות משקל שבעיניי יש להן והייתה להן השפעה ניכרת על אמון הציבור במשטרה, אומנם מתוך בגרות ואחראיות נמנעתי כידוע לכם כמיטב יכולתי, וגם ספגתי על זה ביקורת אפילו מהמחנה הפוליטי שלי, לתת ביטוי פומבי למחלוקות אלו".

עוד הוסיף: "במשטר דמוקרטי השר קובע מדיניות ומתווה אותה ותפקיד המשטרה והמפכ"ל ליישם את המדיניות וכמובן הממשלה והמשרד לביטחון הפנים צריכים לפקד על פעילות המשטרה. אני מחריג מכך את כל תחום החקירות של נבחרי ציבור שהוא כמובן מחוץ לתחום של משרד ממשלתי. בתחומים הללו היו חילוקי דעות וזה לא ראוי להציף אותם". 
 
מפכ"ל המשטרה הודה לשר על בחירתו למפכ"ל המשטרה לפני כשלוש שנים ועל הזכות שנפלה בחלקו לפקד ולהוביל 31 אלף שוטרים ו-33 אלף מתנדבים שאחראים על הביטחון האישי של אזרחי מדינת ישראל. הוא יסיים את כהונתו אחרי 38 שנות שירות בארגוני הביטחון בשליחות למען מדינת ישראל ואזרחיה, ואיחל הצלחה למי שייבחר ויעמוד לרשותו לסייע ככל שיידרש לכך.
"משטרת ישראל עומדת בחזית ההגנה על דמותה, צלמה, ביטחונה ויושרתה של המדינה. משימות אלה הם צו מצפונה של משטרת ישראל. הן עמדו והועמדו למבחן ואני משוכנע שמשטרת ישראל תמשיך לעמוד על המשמר על עצמאותה של המדינה, חוסנה החברתי ואיכות חיי תושביה".