כלי טיס וטנק של צה"ל תקפו היום (שישי) שתי עמדות של חמאס לאורך רצועת עזה בתגובה למספר רימונים ומטענים שהושלכו לעבר לוחמי צה"ל במהלך הפרות הסדר האלימות לאורך גדר המערכת. בנוסף, קצין צה"ל נפצע באורח קל מרסיסי מטען צינור שהושלך. לקצין הוענק טיפול רפואי בנקודה. שלושה פלסטינים נהרגו בעימותים עם צה"ל ברצועת עזה, בהם ילד בן 12, וכי מאות נפצעו, כך דיווחו מקורות פלסטינים. 

מדובר צה"ל נמסר כי "ארגון הטרור חמאס אחראי לכל המתרחש ברצועת עזה וממנה. לוחמי צה״ל ימשיכו לסכל ניסיונות פגיעה באזרחי ישראל ובחיילי צה"ל על מנת להגן על גבולות מדינת ישראל ואזרחיה". בשעות האחרונות מתקהלים כ-13,000 מתפרעים במספר מוקדים לאורך הגדר ברצועת עזה שמבעירים צמיגים, מיידים אבנים ומשליכים בקבוקי תבערה לעבר לוחמי צה"ל וגדר המערכת. מספר מפרי סדר זרקו שני רימונים לעבר רכב צבאי בצפון הרצועה ומספר מטעני צינור לעבר הלוחמים. לא היו נפגעים לכוחותינו. לוחמי צה״ל הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ופועלים בהתאם להוראות הפתיחה באש.
כמו כן, כוחות צה"ל זיהו תשעה חשודים שחצו את גדר המערכת בדרום הרצועה. החשודים חזרו מיד לשטח הרצועה. בעקבות התפרעויות האלימות לאורך הגדר ברצועת עזה, לוחמי צה״ל הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ופעלו בהתאם להוראות הפתיחה באש למול ניסיונות חבלה בגדר ולפגיעה בלוחמי צה"ל.


זירת האירוע בקרית גת. צילום: דוברות המשטרה


בתוך כך, צרור בלונים עם פתילים אותר בשעת בוקר מוקדמת בגן משחקים בקרית גת. באותה השעה לא היו ילדים במקום ולא נגרם נזק. הבלונים טופלו על ידי חבלן במקום. מהמשטרה נמסר לאחר האירוע כי יש להרחיק אזרחים מפריטים חשודים בדמות בלונים ועפיפונים שמקורם לא ידוע, ולהשאיר את הטיפול לחבלן המשטרה המיומן. כמו כן, מוקדם יותר היום, בלון תבערה נחת בשטח חקלאי בישוב בשדות נגב וטופל אף הוא על ידי חבלן. 

בנוסף, דובר צה"ל פרסם כי הבוקר נוטרל באופן מבוקר מטען שאותר במהלך השבוע על-ידי לוחמי צה"ל בסמוך לגדר הביטחון בדרום רצועת עזה. "מדובר במטען שני שאותר ונוטרל השבוע. אין נפגעים ולא נגרם נזק", נמסר בהודעת הצבא, "חמאס ממשיך לנסות ולפגע בתשתיות ההגנה ובכוחות הביטחון במרחב גדר הביטחון תוך שימוש באזרחי רצועת עזה כמגן וככסות לפעולות טרור".

המטען. צילום: דובר צה"ל
בתוך כך, שלושה מחבלים זחלו הלילה סמוך לגדר המערכת סביב עוטף רצועת עזה, והשליכו מטען צינור לעבר כוח צה"ל שהיה במקום. הכוח, השיב באש לעבר המחבלים, כתוצאה מהאירוע לא היו נפגעים לכוחותינו, ולא ברור האם המחבלים נפגעו כתוצאה מהירי לעברם.

כמו כן, אתמול בשעות הבוקר נמסר מדובר צה"ל כי נוטרל באופן מבוקר מטען שאותר במהלך השבוע על ידי לוחמי צה"ל בסמיכות לגדר המערכת בדרום רצועת עזה. חוליית המחבלים אשר הניחה את המטען תכננה לפגוע בלוחמי צה"ל ולשבש את פעילות הכוחות שפועלים במרחב. לוחמי צה"ל סיכלו את ניסיון הפיגוע. אין נפגעים ולא נגרם נזק.
 
בהודעת דובר צה"ל נמסר כי "הנחת המטען על ידי חוליית המחבלים בכסות הפרות הסדר האלימות הינה הוכחה נוספת לכך שארגון הטרור חמאס פועל לשימור העימות במרחב הגדר ולפגיעה בחיילי צה"ל תוך שימוש באזרחי רצועת עזה כמגן אנושי וככסות לפעילות טרור. צה"ל דרוך, מוכן ופועל מול טרור המבקש לפגוע בכוחותיו ותשתיות ההגנה ויפעל נגדו ככל שיידרש".