שגריר ישראל בארצות הברית, רון דרמר, הודה כי קיבל מידע על הטענות על הטרדה מינית נגד דיוויד קיז, דוברו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אך כי לא הודיע לנתניהו מפני שלא היה מדובר ב"עבירה פלילית או בתקיפה מינית", כך דווח הערב (שישי) בחדשות עשר ובחברת החדשות. מוקדם יותר דיווח ה"ניו יורק טיימס" כי כתב העיתון, ברט סטיבנס, עידכן את דרמר לפני כחצי שנה על הטענות נגד קיז.

דובר שגרירות ישראל בוושינגטון מסר כי השגריר "קיבל שיחת טלפון מברט סטיבנס למעלה מחצי שנה אחרי שדייוויד קיז נכנס לתפקידו במשרד ראש הממשלה בנוגע להתנהגות שמיוחסת לקיז לפני הצטרפותו למשרד". 

"המידע על השיחה לא הועבר למשרד ראש הממשלה. אם סטיבנס או מישהו אחר היה מעביר לשגריר מידע הנוגע לתקיפה מינית או כל מעשה פלילי אחר, שבוצע כלפי נשים על ידי כל גורם במשרד ראש הממשלה, בין אם התרחשו טרם כניסת הגורם לתפקיד או לאחר מכן, הוא היה מודיע באופן מיידי למשרד ראש הממשלה", הוסיף. 



דייויד קיז. צילום: יח"צ
דייויד קיז. צילום: יח"צ



כתב ה"טיימס" סטיבנס סיפר עוד כי לאחר תלונות של מספר נשים בעיתון הוול סטריט ג'ורנל פנה לקיז וכינה אותו "חרפה לגברים" ו"חרפה ליהודים" ואסר עליו להיכנס למשרדי העיתון. על פי הדיווח, קיז פנה לנשים שהתלוננו נגד במייל והתנצל על התנהגותו. אחרי העדויות נגדו על הטרדה מינית מצד לפחות 12 נשים, יועץ התקשורת של ראש הממשלה הודיע אתמול כי הוא יוצא לחופשה מתפקידו.



בלשכת רה"מ ציינו כי קיבלו את בקשתו. קיז אמר כי "לאור ההאשמות הכוזבות והמסולפות נגדי וכדי לא להסיח את הדעת מהעבודה החשובה של ראש הממשלה ביקשתי לקחת פסק זמן כדי לנקות את שמי. אני בטוח לחלוטין שהאמת תצא לאור". העדות הראשונה על הטרדה לכאורה מצד קיז הייתה זאת של ג'וליה סלזאר, מתמודדת לסנאט של מדינת ניו יורק מטעם המפלגה הדמוקרטית שהאשימה אותו בתקיפה מינית.



בציוץ שפרסמה סלזאר, היא כתבה כי היא מפרסמת את המקרה מכיוון שכתבה שתפורסם עליה תדווח עליו, והוסיפה: "אני מאשרת כי אני הייתי קורבן לתקיפה מינית מידי דיוויד קיז, עומדים להשתמש בסיפור כדי להטיל צל על אמינותי, ואמינותן של נשים נוספות נגדו".