הצבא הסורי סיכל "תוקפנות ישראלית" ליד נמל התעופה של דמשק, כך דווח הערב (שבת) בסוכנות הידיעות סאנ"א, המזוהה עם משטרו של בשאר אל אסד. לפי הדיווח, כוחות הנ"מ של צבא סוריה יירטו מספר טילים ששיגר צה"ל לעבר שדה התעופה של הבירה הסורית. מוקדם יותר דווח על פיצוץ אדיר שארע באזור דמשק. 



"מערכות ההגנה האווירית שלנו סיכלו תוקפנות טילים ישראלית", כך אמר מקור צבאי סורי לסוכנות סאנ"א. לא דווח על נפגעים באירוע. המקור מסר כי חלק מהטילים יורטו, אולם חלק אחר נפל באזור שדה התעופה.



באחד הדיווחים בתקשורת המזוהה עם האופוזיציה נמסר כי ישראל שיגרה שבעה טילים לעבר מחסן אמצעי לחימה שהגיעו לאחרונה לסוריה. עדי ראייה ביריד הבינלאומי המתקיים בדמשק סיפרו כי הם ראו "להבות" בשמי הלילה. דוברת של צה"ל אמרה בתגובה לרויטרס: "אנחנו לא מגיבים לדיווחים זרים". 


כזכור, לפני כשבוע וחצי הושמדו שני האנגרים גדולים בפיצוצים במסיאף שבסוריה, במה שלטענת המשטר היה תקיפה ישראלית. על פי צילומי הלוויין של חברת (ImageSat International (ISI, ייתכן שהאתר היה קשור לאתרים אחרים שהותקפו בסוריה, זאת משום שהוא נמצא בקרבת בסיסים איראניים נוספים ובאזור פריסת טילי ה-S-400 הרוסיים במדינה. 


המשטר הסורי טען אז כי מערכות ההגנה האווירית שלו יירטו טילים ישראלים ששוגרו ממטוס חיל האוויר שטס מעל לבנון. לפי הדיווח, התקיפה התמקדה בעמדות צבאיות איראניות במחוזות הסוריים של חומס וטרטוס. "נגרם נזק משמעותי", אמר רמי עבד אל רחמן מהמרכז הסורי לזכויות אדם. לפי דיווחים ברשתות הערביות נשמעו אז מספר פיצוצים במכון מחקר מדעי של המשטר במסיאף ונהרג אדם אחד וארבעה נפצעו.