המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בירושלים עתירה להכריז על דוד בלומברג (אלזרע) ומיכאל עקנין, אזרחי צרפת וישראל, בני הסגרה לצרפת, לצורך העמדתם לדין בגין עבירות הונאה חמורות.



לפי בקשת ההסגרה שהגישה צרפת, בין השנים 2009-2008 ניהלו השניים מספר חברות שנועדו לשמש אותם לביצוע הונאת מע"מ רחבת היקף שבאמצעותה העלימו כ-51 מיליון אירו מרשויות המס הצרפתיות. את הסכומים שגרפו העבירו השניים לחשבונות בנק במזרח אסיה.



בנוסף, עקנין מבוקש על ידי רשויות צרפת גם לשם העמדתו לדין בגין הונאת חברת תקשורת והונאת לקוחותיה. לפי הבקשה, הוא פעל להגדיל באופן מלאכותי את נפח דיווחי המכירות, כדי לנפח את העמלות שקיבל, ואת ההכנסות שגרף מן העבירות הלבין, עד קריסתה הכלכלית של החברה.



דוד בלומברג, המבוקש השני, הוכרז זה לא מכבר בר הסגרה לצרפת בתיק אחר, לאחר שנמלט בזמן חופשה מבית הסוהר הצרפתי, נכנס לישראל שלא כחוק ונעצר לבקשת צרפת. ערעור על ההכרזה תלוי ועומד בבית המשפט העליון.



תיק ההסגרה מטופל ע"י עו"ד אבי קרוננברג ועו"ד תׂם כהן מהמחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה בשיתוף משטרת ישראל באמצעות מדור אינטרפול והפעלה חו"ל בחטיבת המודיעין.