מיהו "הבכיר הישראלי" שתפקד כ"סוכן זר"? לאחר שנחשף בכתב התביעה המתוקן נגד פול מנפורט, מי שהיה בעבר מנהל הקמפיין של דונלד טראמפ, כי בשנת 2012 שיתף איתו פעולה בכיר בממשלת ישראל במטרה להשחיר את המועמדת לנשיאות אוקראינה יוליה טימושנקו - חרושת השמועות לא נחה. על פי כתב האישום, בשנת 2012 הצליח מנפורט לשכנע "בכיר בממשלת ישראל" להוציא הודעת גינוי נגד טימושנקו על כך שחברה למפלגת ימין קיצונית וזאת במטרה להשפיע על יהודי ארצות הברית על מנת שיפעילו לחץ על הנשיא ברק אובמה שיחדל מלהעניק לה רוח גבית. המטרה הייתה לקדם את המועמד ויקטור יונוקביץ' שהיה מקורב לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין. 

בתוך כל העסקה הסבוכה הזאת, שמו של אחד נפקד והוא אותו "בכיר ישראלי". בעקבות הודעת גינוי שהוציא משרד החוץ בשנת 2012, שבראשו עמד השר אביגדור ליברמן, נגד טימושנקו, עלתה ההשערה כי אולי "הבכיר הישראלי" הוא לא אחר מאשר שר החוץ לשעבר. ההערכה הזאת ככל הנראה הוציאה את ליברמן משלוותו והערב (ראשון) פורסם ב"החדשות" כי הוא פנה לשרת המשפטים איילת שקד בבקשה כי תפנה באופן רשמי לרשויות בארצות הברית כדי שיבהירו מיהו אותו "בכיר ישראלי" ששיתף פעולה לכאורה עם מנפורט  ובכך יטוהר שמו. 

פול מנפורט. צילום: רויטרס
פול מנפורט. צילום: רויטרס
תגובת לשכת שר הביטחון: "הגינוי שפרסם בזמנו משרד החוץ היה בנוסח הנכון ובזמן הנכון, כנגד מפלגה אנטישמית שהפיצה את משנתה השטנית בעשרות הזדמנויות. שר הביטחון אביגדור ליברמן אינו מכיר את מנפורט, מעולם לא פגש אותו ומעולם לא דיבר איתו. כל היתר הוא בגדר מדע בדיוני לחובבי קונספירציות".