ארבע שנים אחרי שהעלה את אחוז החסימה ל-3.25%, האם ראש הממשלה בנימין נתניהו יוריד אותו בחצי אחוז? יו"ר הקואליציה דודי אמסלם (הליכוד) התראיין הבוקר (שני) לתוכניתה של אילה חסון ב-103FM והתייחס לתוכנית שחשף ראש הממשלה במהלך ישיבת ראשי הקואליציה. "אנחנו מדברים על הורדת אחוז החסימה כבר כמה חודשים", אמר אמסלם.



"אחוז החסימה עומד כיום על 3.25%, כמעט חמישה מנדטים", הוא הוסיף, "המחנה הלאומי איבד כמעט 100 אלף קולות ואני חושב שצריך לתקן את זה". כשנשאל האם שיקולים פוליטיים שכאלה אמורים להשפיע על נושא כמו אחוז החסימה, אמר אמסלם כי "זה שיקול לגיטימי, אם השיקול היה רק פוליטי היינו מורידים את אחוז החסימה עוד יותר", והסביר, "בבחירות אתה צריך להביא לפועל את רצון הציבור. הדבר הכי נכון למדינת ישראל היא שכל אדם - קולו יבוא לידי ביטוי, זה העיקרון המנחה, אבל אז מגיע עניין המשילות, כמה מפלגות אתה רוצה בכנסת ואתה משחק עם זה".






"לפעמים אתה טועה ומתקן"


כשנשאל האם העלאת אחוז החסימה הייתה טעות, אמר יו"ר הקואליציה כי "כשאתה עושה שינויים, אתה מזיז ואז מתקן, הקפיצה הקודמת הייתה גדולה מדי. בגדול המהלך מתבקש וזה לגיטימי לעשות מהלך שלנו. חלק מהתוצאה שקרתה מהעלאת אחוז החסימה היה הרשימה המשותפת. לפעמים אתה טועה ומתקן, כרגע זה יותר מדי גבוה, אז אנחנו מתקנים". 

בנוגע להיתכנות המהלך, הבהיר אמסלם כי המהלך הזה ייעשה רק בהסכמת המפלגות השותפות בקואליציה, ואמר: "לא נעשה שום דבר בלי הסכמת שותפי הקואליציה, שאנחנו נרצה להקים איתם את הממשלה הבאה. בסופו של דבר זה תלוי בשאר המרכיבים, אם חלקם לא יסכימו, נקדם את זה".