חברת הנשק הישראלית "סילבר שאדו", המתמחה בייצור נשק קל, ופיתחה את רובה הגלבוע, תפתח מפעל לייצור נשק בפיליפינים, כך דווחה היום סוכנות היום (שני) סוכנות ידיעות במדינה. על פי הדיווח, סילבר שאדו התחייבה להשקיע 50 מיליון דולר במפעל, שצפוי להיפתח בשנה הבאה ולהעסיק לפחות 160 עובדים מקומיים.



החתימה על העסקה אירעה כשבועיים לאחר סיום ביקורו של נשיא הפיליפינים, רודריגו דוטרטה בתחילת החודש, למרות שהמגעים לקיומה החלו עוד לפני הביקור, והיא מהווה נדבך נוסף במערכת היחסים הביטחונית הפורחת בין המדינה הדרום מזרח אסייתית וישראל, לאחר שיותר מ-20 הסכמים, בשווי של כ-83 מיליון דולר נחתמו במהלך הביקור.



עם זאת, במהלך הביקור הושמעה ביקורת רבה על שיתוף הפעולה בין ישראל לממשל דוטרטה, בעיקר על רקע הפרות האדם הנרחבות במדינה, ומדיניות המלחמה בסמים עליה הכריז הנשיא הכוללת הוצאות להורג ללא משפט של חשודים בשימוש בסמים. במסגרת הקמפיין השנוי במחלוקת נהרגו עד כה מעל ל-12 אלף איש תוך פחות משלוש שנים במדינה. במהלך ביקורו של דוטרטה בישראל, הוא ציין כי הוא הנחה את גורמי הביטחון במדינתו לקנות נשק רק מישראל, וזאת מכיוון שלהבדיל ממדינות אחרות כמו ארה"ב סין וגרמניה, "ישראל לא מטילה מגבלות על השימוש בנשק".