נתונים שפרסמה הבוקר (שני) רשות המים חושפים את המצב הקשה בו נמצא משק המים הישראלי, ומהרשות נמסר כי למרות שצפוי חורף גשום השנה, רק חורף חריג יוכל למלא את החוסרים במאגרי המים הטבעיים בישראל.  על פי הרשות, במאגרי המים חסרים כ-2.5 מיליארד קוב לאחר חמשת שנות הבצורת שפקדו את ישראל.



ברשות הוסיפו כי בעקבות החורף החזוי, מפלסי המים במאגרים צפויים אף לעלות במקצת, אך הם עדיין יישהו מתחת לקווים האדומים, דבר אשר על פי הרשות מחייב את המשך ההתייעלות ולמנוע בזבוז, ולהמשיך עם בניית המערכת אשר תוביל מים מותפלים לכנרת, במקרה והשנה הבאה תהיה שחונה ונשוב לקווים שחורים, הקמת מתקני ההתפלה הנוספים ועוד.



האי בכנרת לא צפוי להיעלם



מפלס הכנרת צפוי לעלות במעט במהלך החורף, אך עדיין יישאר עמוק מתחת לקוו האדום התחתון, והאי בכנרת לא צפוי להיעלם, למרות שכבר כשלוש שנים כמעט ולא שואבים מהכנרת למערכת הארצית כלל. בנוסף לכך, בהסתכלות על כמויות המים המגיעים למקורות המים בשקלול כלל ארצי אפשר לראות ירידה מתמשכת של כ- 20% ב-30 השנים האחרונות, והדבר ניכר גם בירידה חזקה בשפיעת המעיינות, הזרימה בנחלים ועוד.


בנוסף לכך, ברשות ציינו שביעות רצון מקמפיין "ישראל מתייבשת" ואמרו כי אפשר לראות את השפעתו בציבור. בסקר שנעשה ברשות המים עם סיום השלב הראשון של הקמפיין לחיסכון במים במשק הבית נבחנה השפעתו והעמדות של הציבור בנושאים הרלוונטיים בהשוואה לעמדות הציבור טרום הקמפיין. על פי נתוני הסקר, 91% מהציבור מדווח על התנהגות חסכונית ככל שזה קשור למים.