החייל היורה מחברון, אלאור אזריה, התראיין הערב (שני) לבועז גולן בערוץ 20 וסיפר לראשונה בקולו על ההתרחשויות שהסעירו מדינה שלמה במשך תקופה ארוכה. לצידו של אלאור היו הוריו, צ'רלי ואושרה. "הייתה תקופה ממש קשה. זה לא הגיע לי כל העיוות דין והעוול הזה. ברוך השם זה מאחורי, ראש מורם ממשיכים הלאה. העם חיזק וזאת הזדמנות להגיד לו עוד פעם תודה". 
"תפסתי כוננות של קשר ושל חופ"ל. היה לילה ארוך בלי שינה", סיפר אזריה על האירועים שקדמו לתקרית, "בבוקר אני זוכר שהקשר השני צורח לי 'אלאור', קמתי ושמתי על עצמי ציוד, רצתי מהר לחדר של טום המ"פ ואז רצתי לש"ג, צעקו מישהו נדקר. רצתי למטה, שמתי את הידיים שלי על אזור הפציעה. תוך כדי הפינוי ראיתי מחבל לא זז.

"תוך כדי שאני מטפל ומלווה את הפצוע אז התחילו צעקות בזירה יש עליו מטען, שלא יקום עלינו ושבועיים לפני כן הייתה התראה על חולייה שמתכוונת לעשות פיגוע איכות. מי שהיה בחברון יודע שיש ירידה מאוד תלולה, אני מזהה עוד מחבל עם מעיל נפוח שחור וזה היה יום חם. אני מזיע כולי מהחום. אני שומע שיש צעקות שיש מטען שאולי יקום עלינו והלבוש המוזר. אני קולט שהוא זז הרגשתי סכנה מיידית, דרכתי את הנשק צעקתי 'זוזו', המ"פ זז ויריתי לעבר מקום שהוא יחסית חשוף שאפשר לנטרל את הסכנה. המ"פ לא ניסה לעצור הוא זז כשהוא ראה שאני מכוון את הנשק לראשו של המחבל. יריתי כדור אחד על מנת לנטרל את הסכנה. מכאן הכל היה רגיל. אני פרקתי את הנשק שלי לבד המשכתי לאבטח את העדלידא. עליתי לפלוגה שטפתי פנים ככה זה המשיך עוד 5,4 שעות". 

אלאור וצ'רלי אזריה. צילום: אבשלום ששוני
 

"אני בזירה", ממשיך אזריה, "אחרי שלקחו את הרוצחים בא אליי טום המ"פ ואומר לי 'תרים את המוח של המחבל שיהיה לך בהצלחה', שמתי שני זוגות כפפות באתי להרים אותו עם מקל. לא הצליח. נפל לי. ואז באתי עם קרטון של משלוח מנות וצעקו לי אנשי זק"א מה אתה עושה זה לא התפקיד שלך זה התפקיד שלנו. אמרו לי ששפירא המג"ד רצה לדבר איתי. סיפרתי לו על הסכנות, ספרתי לו על רצף ההשתלשלות של האירועים. הוא בא ואמר לי 'אתה שקרן, אתה שקרן, אני לא מאמין לך, אם חשבת שהסכין קרובה למה לא בעטת בה". 
אזריה ממשיך ומספר מה התרחש לאחר המשפט אצל מח"ט החטיבה, גיא חזות. "בלשים לקחו אותי והתייחסו אליי כמו לאויב. אני יושב באוטו, שיא החום. אני מבקש מהבלש 'בוא צא איתי, אני אקנה מים אני רוצה לשתות'. אחרי עשרים דקות שאני בתוך האוטו הוא חוזר הביא לי כוס מים ואז היה לי חם נשכבתי אחורה על הכסא. הבלש מתחיל לצעוק עליי 'תשב זקוף'. אז לקחו אותי בלשים אחרים ממצ"ח באר שבע. לקחו אותי למחנה נתן ושם התחילה החקירה". 
אזריה המשיך והתייחס לדברים שנאמרו על ידי שר הביטחון דאז, בוגי יעלון. "זרק אותי לכלבים זה סכין בגב. כמה סכינים בגב. אף אחד לא ינסה להיכנס לשיקול דעת שלי של לוחם בשטח עוין. אני יודע שפעלתי כמו שצריך לנטרל סכנה מיידית וממשית. ביום הראשון בטירונות מלמדים אותך יש ספק, אין ספק. מי שהתבהם וסרח זה אותם אנשים שפתחו את הפה ודיברו בלי לדעת, בלי להבין".
אביו של אלאור, צ'רלי, התייחס לראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי "אני רוצה להודות לראש הממשלה על השיחה. אני מכבד את זה ולמרות מה שאמרו כל עוכרי ישראל. תראה אדוני ראש הממשלה אתה אמרת לי לסמוך על הפרקליטות ואתה עם כל התיקים שיש לך, חמש אלף תיקים, האם תוכל לומר לי את אותו משפט? לסמוך על הפרקליטות ועל הרשות החוקרת ועל בתי המשפט? היו לי הרבה צרות בתור איש משטרה וחוקר לשעבר התיק הזה נתפר בצורה גסה".
 
"זה תשקורת, אנשים קטנים", המשיך אלאור ואמר, "אני יכול להגיד לך שאני בז להם. זה אנשים שאני מתאר לעצמי שבחיים שלהם לא היו בסיטואציה מבצעית. אם זה עודד בן עמי, גיא פלג, רוני דניאל".
 
אזריה סיפר עוד ש"יצאתי עם חברים אחרי חודש וחצי. סיימנו את הבילוי פתאום באה אליי מישהי אמרה לי 'אתה רוצה להשתתף במירוץ למיליון? תגיד לי עכשיו אני רושמת אותך', היא ממשיכה להתעקש ואני אומר לה 'לא בא לי' והיא ממשיכה להתעקש". 
 
אביו צ'רלי סיפר כי "התקשרו אליי פעם ואמרו לי רוצים שתופיע בגולסטאר. אני אדם תמים. אני חשבתי שהם רוצים אותי לפרסומת בגולסטאר הבירה. שאלתי את בני הבכור מה זה גולסטאר אז הוא אמר לי זה משהו בכדורגל, אמרתי אני אחרי אירוע מוחי אני אלך לכדורגל? אני? זה היה הזוי"