בית המשפט המחוזי בתל אביב עומד לדון בבקשה בהולה שהגישו נת"ע ודניה סיבוס לביטול צו המניעה הזמני, האוסר על ביצוע עבודות בתוואי הקו האדום של הרכבת הקלה בבני ברק. הבקשה הוגשה בעקבות צו מניעה שהוציא הלילה בית המשפט, שנעתר חלקית לבקשת עיריית בני ברק לאסור על ביצוע העבודות.



השופטת אירית קלמן ברום, שהוציאה את צו המניעה במעמד צד אחד,כתבה בהחלטתה: "מעיון בבקשה ובנספחיה עולה, כי המשיבה מספר 1 (מדינת ישראל) התחייבה בהסכם עם המבקשת (עיריית בני ברק) שלא לבצע עבודות הקמת הרכבת הקלה במקרקעין בבעלות המקשה ושנמצאים בתחום שיפוטה – בשבתות ובחגי ישראל".



בהחלטה צויין עוד, כי לפני כשנה, הודיעה המדינה במענה לפניית עיריית בני ברק, שההסכם מקויים במלואו וטענה, כי העבות היחידות שמתבצעות הינן עבודות הכרחיות מטעמי בטיחות למניעת פגיעה בנפש וברכוש.



"בשלב זה, הנני נעתרת חלקית לבקשה לסעד ארעי באופן שמורה למשיבות שלא לבצע את עבודות הקמת הרכבת הקלה בימי שבת ובמועדי ישראל, למעט עבודות הכרחיות מתחת לפני הקרקע שאי ביצוען במועד עלול להסב אבידות בנפש", קבעה השופטת קלמן ברום.



בנת"ע ובדניה סיבוס טוענים בבקשה הדחופה לבית המשפט, כי עבודות הכרייה מתבצעות בתת הקרקע, עומק של כ-30 מטרים ולנוכח טיבה של הכרייה באמצעות מכונת TBM הכורות את מנהרות הרכבת הקלה – מכונות המנהור מצויות כעת מתחת לכביש הראשי בעיר בני ברק – ברחוב ז'בוטינסקי, בסמיכות לבתי מגורים ועסקים בעיר. עוד נטען בבקשה לביטול צו המניעה, כי העבודות מתבצעות בשטח הרווי מי תהום ונדרשת הפעלת מתקן עילי במהלכן המייצר דיס (סוגן של בטון דליל) המוזרם באופן רציף למכונת הכרייה.



"מבלי להמשיך באופן רציף בעבודות הכרייה לא ניתן להבטיח את יציבות הקרקע ואת בטיחות הנמצאים באתר ובסביבתו, בכלל זה בדרך ז'בוטינסקי המהווה ציר תנועה ראשי ובתי המגורים והעסקים הסמוכים", נטען עוד בעתירה שהוגשה על ידי נת"ע ודניה סיבוס. בנת"ע ציינו כי כל העבודות על פי חוק ומתוך אחריות לבטיחות הציבור. "עצירת מכונת כרייה בקרקע רכה ומתחת לציר תנועה מרכזי עלולה לגרום לקריסת הקרקע ולסכן חיים ורכוש", אמרו בחברה – "עבודות המנהור מתבצעות מתחת לפני השטח על ידי צוותים סיניים".



בינתיים, הערב צפויים להשתתף רבבות במחאה בבני ברק בשל ביצוע עבודות בשבת. את המחאה יזמה עיריית בני ברק ורבנים בכירים בקהילה החרדית בעיר יצאו בקריאה להפגין נגד חילול השבת ההמוני בשטח העיר. משטרת מרחב דן הודיעה שלצורך קיום העצרת ייסרו החל מהשעה 18.00 ועד 21.00 הרחובות ז'בוטינסקי (מצומת בן גוריון על גבול רמת גן) עד למחלף גהה וכביש 4 – ממחלף אלוף שדה ועד למחלף ירקונים בשני הכיוונים.