הבית הלבן גיבש צו המנחה את רשויות הפיקוח על ההגבלים העסקיים ואת רשויות אכיפת החוק הפדרליות לחקור את השיטות העסקיות של גוגל, פייסבוק וחברות מדיה נוספות, כך דווח הערב (שבת) ב"בלומברג". על פי הדיווח, הצו נמצא בשלביו המוקדמים, ומסיבה זו משרדי ממשלה אחרים לא עברו עליו. המסמך מורה לרשויות ההגבלים העסקיים במדינה "לחקור באופן יסודי האם הפלטפורמות המקוונות פעלו בניגוד לחוק". כמו כן, הוא מורה לרשויות ממשלתיות אחרות להמליץ בתוך חודש, על פעולות שונות שניתן לנקוט בהן כדי "להגן על התחרות בין פלטפורמות מקוונות, ולמנוע הטייה של הפרסומים בהן".

המסמך אינו כולל שמות של חברות מסוימות. במידה והוא ייחתם, הדבר יהווה עליית מדרגה משמעותית בסלידתו של נשיא ארצות הברית מגוגל, פייסבוק, טוויטר ורשתות חברתיות נוספות, אשר האשים אותן לא פעם בהשתקת קולות שמרניים, ואתרי חדשות שונים. טיוטת המסמך קובעת כי כל פעולה שתינקט על ידי הרשויות הפדרליות השונות צריכה לעלות בקנה אחד עם חוקים אחרים. הדבר מעלה חשש לפיו המסמך יאיים על עצמאותה של מערכת אכיפת החוק האמריקאית, או על התיקון הראשון לחוקה, המגן על השקפות פוליטיות מפני רגולציה ממשלתית. 
בהודעה נכתב כי "בגלל התפקיד הקריטי שהרשתות החברתיות מהוות בחברה האמריקאית, חיונים שהם יהיו מוגנים מפני מעשים אנטי תחורתיים שמבוצעים על ידי פלטפורמות מקוונות דומיננטיות". הם הוסיפו כי "הפגיעה בצרכן יכולה לבוא באמצעות הטיה שונה של הדברים". האפשרת של הכנסת נוהל כזה עלה בעת ההכנות של שר המשפטים ג'ף סשנס לתדרוך שצפוי להתקיים במשרד, החוקר את הנהלים. לתדרוך צפויים להגיע בין היתר נציגי המחלקה להגבלים עסקיים במשרד המשפטים, והיא נועדה לסייע לגורמים להחליט האם ישנה עילה לפתיחת חקירה פדרלית נגד אחת החברות. לפחות אחד מהנוכחים ציין כי סשנס מעוניין בפירוק החברות.