כלי טיס של חיל האוויר ביצע תקיפה הערב (שבת) לעבר חוליית מחבלים ששיגרה בלוני תבערה בצפון רצועת עזה לעבר שטח ישראל, כך נמסר מדובר צה"ל. בתוך כך, הפרות סדר דווחו בשלושה מוקדים בגבול רצועה: בג׳בליה, סגעיה וחאן יונס. כמה מאות בודדות של פלסטינים התפרעו בגדר והתעמתו עם כוחות צה"ל.

מוקדם יותר, בלוני תבערה שהופרחו מעזה גרמו לשריפה ביער כיסופים. כוחות כיבוי הגיעו למקום. משלחת של המודיעין המצרי, בראשות גנרל אחמד עבד אל-חאלק והקונסול עבדאללה שחאדה, עזבה היום את עזה וחזרה למצרים לאחר שהגיעה לשיחות ברצועה. המשלחת אמרה שארגון חמאס מקשיח עמדות וכי הוא לא מנסה לעצור את המשך הפרחת בלוני התבערה, והפגיעה בתשתיות בגדר המערכת לאורך הרצועה מול ישראל.

המשלחת המצרית נכנסה לרצועת עזה בעקבות לחץ ישראלי על מנת לעצור את הפרחת הבלונים והפגיעה בגדר מעזה. גורמים פלסטינים ברצועה מסרו, כי המשלחת הביאה עמה שני איומים: הראשון מישראל, שאם המצב יימשך - לא יהיה מנוס מהסלמה צבאית. האיום השני מהרשות הפלסטינית, לפיו יש להעביר את השלטון ברצועה לידי הרשות לפני נאומו של אבו מאזן באו״ם, אחרת הסנקציות עליה יימשכו.

מחבלים משגרים בלוני תבערה בעזה. צילום: רשתות ערביות
מחבלים משגרים בלוני תבערה בעזה. צילום: רשתות ערביות

 
כזכור, חייל צה"ל נפצע באורח קל אמש כתוצאה מפגיעת רסיס במהלך עימותים בין חיילים לפלסטינים בגבול רצועת עזה, ופונה לקבלת טיפול בבית החולים. בתוך כך, במהלך המהומות, שבמהלכן התקהלו כ-10,000 פלסטינים במספר מוקדים לאורך הגדר, נהרג צעיר פלסטיני בשנות ה-20 לחייו, כך לפי משרד הבריאות הפלסטיני, שדיווח על כ-320 נפגעים. לנוכח האירועים, מסרו בצה"ל, בוצעו מספר תקיפות באמצעות כלי טיס של צה"ל במרחב צפון הרצועה.