הציוץ של עיתונאי מעריב יוסי מלמן גרם לניו יורק טיימס לגלות עניין בעדויות שעלו נגד דיוויד קיז, מי שהיה דוברו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לתקשורת הזרה. מספר ימים לפני שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נכנס לתפקידו, שגריר ישראל בארצות הברית רון דרמר שוחח עם העיתונאי ברט סטיבנס על הטענות שעלו נגד קיז. הטענות נותרו עדיין רחוקות מעין הציבור.

אולם לקראת סוף 2017 העיתון האמריקאי החל לגלות לגלות עניין בפרשה. על רקע עלייתה של תנועת MeToo והעיסוק הגובר בהטרדות מיניות בתקשורת האמריקאית, החלו בעיתון לבחון את הטענות בנוגע לקיז. הסיפור תפס תאוצה של ממש בעיתון רק במשך הקיץ האחרון, בעקבות ציוץ של הכתב כי נתניהו רוצה למנות את קיז לתפקיד שגריר ישראל באו"ם. 
שגריר ישראל בארצות הברית, רון דרמר, הודה בשבוע שעבר כי קיבל מידע על הטענות על הטרדה מינית נגד דיוויד קיז, דוברו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אך כי לא הודיע לנתניהו מפני שלא היה מדובר ב"עבירה פלילית או בתקיפה מינית". עוד פורסם כי מוקדם יותר דיווח ה"ניו יורק טיימס" כי כתב העיתון, ברט סטיבנס, עידכן את דרמר לפני כחצי שנה על הטענות נגד קיז. 

דובר שגרירות ישראל בוושינגטון מסר כי השגריר "קיבל שיחת טלפון מברט סטיבנס למעלה מחצי שנה אחרי שדייוויד קיז נכנס לתפקידו במשרד ראש הממשלה בנוגע להתנהגות שמיוחסת לקיז לפני הצטרפותו למשרד". 
"המידע על השיחה לא הועבר למשרד ראש הממשלה. אם סטיבנס או מישהו אחר היה מעביר לשגריר מידע הנוגע לתקיפה מינית או כל מעשה פלילי אחר, שבוצע כלפי נשים על ידי כל גורם במשרד ראש הממשלה, בין אם התרחשו טרם כניסת הגורם לתפקיד או לאחר מכן, הוא היה מודיע באופן מיידי למשרד ראש הממשלה", הוסיף.