העולם מתחלק לשניים - אלו שחושבים שסקס זה מאוד חשוב, ואלו שיכולים, ואפילו רוצים, לחיות בלעדיו. את הקבוצה הראשונה כולנו מכירים היטב, ולכן חשוב גם להכיר את הקבוצה השנייה, של האנשים שאין להם חיי מין מבחירה והם ממש מאושרים מזה. שלושה זוגות כאלו מבריטניה התראיינו לאחרונה לתכנית מיוחדת של ה-BBC, כדי להסביר איך יתכן שיש להם דברים חשובים יותר לעשות מאשר "לעשות את זה".


 

בעוד אצל כל זוג הסיבה לכך שונה, אמנדה וסטיב בני ה-35 החליטו לא לעשות סקס בגלל ששניהם מאוד עייפים בעקבות אורח החיים העמוס שלהם. השניים נשואים כבר חמש שנים, ומקיימים יחסי מין פעם בשישה שבועות בממוצע. הסיבה לכך, לדבריהם, היא בנם בן השנתיים, אליוט, שמתיש אותם לחלוטין ומחסל להם את הליבידו.
 
"העובדה שאנחנו לא עושים כמעט סקס היא בגללי", הסבירה אמנדה. "אני פשוט כל כך עייפה כל הזמן בגלל העבודה, ואז בבית יש הרבה עבודה". סטיב הסכים עם זה והוסיף ש"סקס, כשיש בבית ילד, זה קשה. גם אם אנחנו משכיבים אותו לישון למשך שעתיים, אנחנו מעדיפים לעשות דברים אחרים או להשלים שעות שינה".

"סקס הוא לא חלק מהקשר שלנו"

ג'ייקוב ודונה, שניהם בני 23, אומנם לא קיימו יחסי מין כבר שלוש שנים, אבל הם ממש לא חושבים שזה מצביע על בעיה במערכת היחסים שלהם. למעשה, השניים נמצאים יחד כבר ארבע שנים, וטוענים שהם עדיין אוהבים אחד את השנייה , לא דחוף להם לחזור לעשות סקס בקרוב. "אנחנו מאוד מאוהבים", סיפר ג'ייקוב. "אבל סקס הוא כבר לא חלק מהקשר שלנו". הוא הוסיף שהוא לא שונא סקס, אבל דונה מגדירה עצמה כא-מינית והוא לגמרי בסדר עם זה: "זה לא היה דיל ברייקר. יש לי יחסים מצוינים עם אדם מדהים, יש דרכים אחרות להראות חיבה".
 
השניים הודו שהם ניסו לקיים יחסי מין במשך חצי השנה הראשונה של הקשר שלהם, אבל משהו שם לא הסתדר, ולכן הם החליטו לחיות בלי זה. "זה לא גרם לאף אחד מאיתנו להיות מאושר", הסבירה שארלוט. "ג'ייקוב גם לא רוצה לעשות את זה עם מישהי שלא רוצה לעשות את זה. זה ממש עצוב שיש אנשים שמתעדפים סקס על פני אושר".

"היה לנו סטוץ בלי סקס"

עבור סטיב וטום, סקס אף פעם אלא היה חלק ממערכת היחסים שלהם כיוון ששניהם מגדירים עצמם כא-מיניים. הם צוחקים על הדייט הראשון שלהם, בו לדבריהם, היה להם "סטוץ בלי יחסי מין", ובמקום זאת הם פשוט ישנו האחד ליד השני. הם יחד ארבע שנים והתחתנו לפני שנה, אבל עדיין לא קיימו יחסי מין וממש שמחים על כך.

באופן לא מפתיע, אנשים בהלם כשהם שומעים שהשניים מעולם לא שכבו, ולא אחת שואלים אותם איך הם מסוגלים לאהוב בלי זה. "אם אפשר לעשות סקס בלי אהבה, למה שלא יהיה אפשר לאהוב בלי לעשות סקס", זו התשובה שהם נותנים לרוב. "החברה הופכת יותר ויותר מינית, אבל זה לא אומר שאנשים באמת עושים יותר סקס", הסביר טום. "יש יותר לחץ לעשות סקס ואולי בגלל זה אנשים מכריחים את עצמם לעשות את זה".