משרד הבריאות הפלסטיני הודיע הערב (ראשון) כי אדם אחד נהרג ו-14 אחרים נפצעו בעימותים עם צה"ל לאורך גבול רצועת עזה. העימותים התרכזו בשלושה מוקדים בסמוך לגדר, במסגרתם המפגינים יידו אבנים והבעירו צמיגים. קודם לכן דיווח צה"ל כי כלי טיס צבאי ישראלי תקף חוליית מחבלים ששיגרה בלוני תבערה.



כזכור, שבע שריפות פרצו במהלך היום ביישובי עוטף עזה כתוצאה מבלוני תבערה ששוגרו לשטחי העוטף מן הרצועה. צוותים של לוחמי האש בסיוע מטוס כיבוי שהוזנק לאזור טיפלו בשבע שריפות שפרצו ביער בארי, יער כיסופים ונחל גרר. בכל המקרים השיגו הצוותים שליטה על האש ומנעו ממנה להמשיך להתפשט.



אתמול ביצע כלי טיס של חיל האוויר תקיפה לעבר חוליית מחבלים ששיגרה בלוני תבערה מצפון רצועת עזה לעבר שטח ישראל. בתוך כך, הפרות סדר דווחו בשלושה מוקדים בגבול רצועה: בג׳בליה, סגעיה וחאן יונס. כמה מאות בודדות של פלסטינים התפרעו בגדר והתעמתו עם כוחות צה"ל.



עוד קודם לכן, בלוני תבערה שהופרחו מעזה גרמו לשריפה ביער כיסופים, בזמן שמשלחת של המודיעין המצרי, בראשות גנרל אחמד עבד אל-חאלק והקונסול עבדאללה שחאדה, עזבה  את עזה וחזרה למצרים לאחר שהגיעה לשיחות ברצועה. המשלחת אמרה שארגון חמאס מקשיח עמדות וכי הוא לא מנסה לעצור את המשך הפרחת בלוני התבערה, והפגיעה בתשתיות בגדר המערכת לאורך הרצועה מול ישראל.



שריפה ביער כיסופים. צילום: בני רובינוב, קק"ל
שריפה ביער כיסופים. צילום: בני רובינוב, קק"ל



המשלחת המצרית נכנסה לרצועת עזה בעקבות לחץ ישראלי על מנת לעצור את הפרחת הבלונים והפגיעה בגדר מעזה. גורמים פלסטינים ברצועה מסרו, כי המשלחת הביאה עמה שני איומים: הראשון מישראל, שאם המצב יימשך - לא יהיה מנוס מהסלמה צבאית. האיום השני מהרשות הפלסטינית, לפיו יש להעביר את השלטון ברצועה לידי הרשות לפני נאומו של אבו מאזן באו״ם, אחרת הסנקציות עליה יימשכו.



ביום שישי נפצע חייל צה"ל באורח קל כתוצאה מפגיעת רסיס במהלך עימותים בין חיילים לפלסטינים בגבול רצועת עזה, ופונה לקבלת טיפול בבית החולים. בתוך כך, במהלך המהומות, שבמהלכן התקהלו כ-10,000 פלסטינים במספר מוקדים לאורך הגדר, נהרג צעיר פלסטיני בשנות ה-20 לחייו, כך לפי משרד הבריאות הפלסטיני, שדיווח על כ-320 נפגעים.