פעם, לא מזמן, היו ממליצים על מסלולי טיולים באמצעות ספרים ומפות. כיום, בעזרת הטכנולוגיה, מש"קיות הסברה בחיל החינוך בצה"ל ממליצות, לרגל סוכות, על שלושה מסלולי טיולים ייחודיים, באמצעות הסמארטפון בפרויקט הייחודי "חינוך בכף היד". בפרויקט ניתן למצוא אזור המציע לחיילי צה"ל ומפקדיו עשרות מסלולי טיולים.
 
רב"ט אוראל דגן (20) מחדרה, מש"קית הסברה גיאוגרפית ביחידת תצפית בחיל החינוך, ממליצה על מסלול מרתק בארבל. "אחד מהמסלולים היפים שיש בצפון הוא הארבל, מצוק מרשים ביופיו, שניתן לראות לצדו גם את מצוק הניתאי", היא אומרת.
 
השמורה המרהיבה מציעה כמה מסלולים, מאתגרים יותר ופחות, לפי בחירתכם. בשמורה ישנה תצפית מרהיבה, שממנה ניתן לראות יישובים רבים, המציגים את הרב־תרבותיות המאפיינת את הגליל: הכפר הבדואי ואדי חמאם, עיר הקודש היהודית צפת, המושבה מגדל, קיבוץ גינוסר והכפר מרר, שבו גרים דרוזים, מוסלמים ונוצרים. בנוסף לתצפית, השמורה מביאה איתה סיפורים היסטוריים מרתקים, וניתן לראות בה את מערות המסתור ששימשו את היהודים בתקופה הרומית.

רב"ט ענבל נוה, המתגוררת במודיעין, ממליצה על מסלול מרתק בירושלים, בעקבות היציאה היהודית מחומות העיר העתיקה. הסיור מתחיל בשכונת משכנות שאננים, בתצפית מרהיבה על חומות העיר העתיקה, הנמצאת בסמוך לטחנת הקמח. זו השכונה הראשונה שהוקמה מחוץ לחומות, ב־1860, על ידי משה מונטיפיורי.
 

לדבריה, "לאחר שראו את הצלחתה של השכונה, החלו להיבנות שכונות נוספות – בהן ימין משה, שנמצאת בסמוך עם שערי כניסה ירוקים. "משם נמשיך ונלך לאורך רחוב דוד המלך", אומרת נוה, "תוכלו לראות לצדכם את מלון המלך דוד ואת בניין YMCA. משם נתקדם לשכונת מחנה ישראל. לאחר מכן נצא חזרה לרחוב דוד המלך ונתקדם לעבר שכונת נחלת שבעה, שנוסדה בשנת 1869 על ידי שבע משפחות".
 
רב"ט עדי פרציק מקריית אונו משרתת כמש"קית הסברה ביחידת הסברה נגב, והיא ממליצה לטייל במסלול עין עבדת. לדבריה, "המסלול הזה קצר ויפיפה ונמצא בצמוד ליישוב הקהילתי מדרשת בן גוריון". המסלול נמצא בקניון עמוק ומרהיב ובו שלוש נביעות.
 
היא מציינת שהמסלול מוגדר ברמת קושי קלה, והוא נוח ומומלץ למשפחות. "למטיילים אשר רוצים לאתגר את עצמם טיפה יותר, לאחר הנביעה הגדולה והמרשימה יש להמשיך למרגלות המדרגות עד לסיום המסלול שמסתיים בעין עריף", היא מציינת.
 
במסלול הארוך ניתן לראות את מפל עין עבדת, מערות נזירים מהתקופה הביזנטית המשקיפות על הקניון, את חורשת צפצפות הפרת ואת תצפית עין מעריף: תצפית מראש הקניון, שממנה ניתן לראות את מדרשת בן גוריון והעיר עבדת העתיקה, על רקע המראה המרהיב של קניון עין עבדת, הנביעות לאורך המסלול והצמחייה. בשעות מסוימות ניתן גם להבחין בחבורת נשרים העפה בשמי האזור.