22,481 מהנשים החיות היום בישראל אובחנו בסרטן השד בארבע השנים האחרונות, כך לפי נתונים עדכניים שמפרסמת היום (שלישי) האגודה למלחמה בסרטן בשיתוף משרד הבריאות, לקראת פתיחת חודש המודעות הבינלאומי לקידום המאבק בסרטן השד, שמצוין מדי שנה במהלך חודש אוקטובר. מתוך אותן הנשים, שבהן שהחלימו והן שעדיין מתמודדות עם המחלה, 19,889 אובחנו עם מחלה חודרנית, ו-2,592 נשים אובחנו עם מחלה ממוקדת בשלב מוקדם.
מהנתונים, המעודכנים לשנת 2015, עולה שבשנה זו נפטרו מסרטן בשד כ-1,000 נשים בישראל, ואובחנו כ-5,500 חולות חדשות עם גידול בשד. מדובר ב-4,846 מקרים של גידול חודרני, כשמתוכם 4,140 יהודיות (85%), 470 ערביות (10%) והיתר נוצריות שאינן ערביות, ואילו 633 מקרים של גידול ממוקד, כשמתוכם 583 יהודיות (92%), 30 ערביות (5%) והיתר נוצריות שאינן ערביות. כך, סרטן השד ממשיך להיות המחלה הממאירה השכיחה ביותר בקרב נשים בישראל, והוא אחראי לכשליש ממקרי הסרטן החדשים בכלל הנשים, כאשר עיקר התחלואה היא בנשים מעל גיל 50. כמו כן, סרטן חודרני של השד ממשיך להיות הגורם השכיח ביותר לתמותה מסרטן בקרב נשים.

 
בהקשר זה, מתגלים הבדלים משמעותיים הין החברה היהודית לערבית. כך למשל, סרטן חודרני של השד מהווה כשישית מכלל התמותה מסרטן בנשים יהודיות וכרבע מכלל התמותה מסרטן בקרב נשים ערביות. כמו כן, בקרב יהודיות, מאז 1995 נצפית מגמת ירידה מובהקת בתמותה מסרטן השד, ומאז 2005 קצב הירידה הוא של 25%. לעומת זאת, בקרב ערביות נצפתה מגמת עלייה מובהקת. בנוסף, בעוד מגמת היארעות של סרטן חודרני של השד בקרב יהודיות התייצבה מאז 1990, בקרב ערביות נצפתה עלייה מובהקת בהיארעות, אולם מאז 2002 הקצב נהיה מתון.

הבדל זה מקבל ביטוי גם באחוז של שיעורי ריפוי והישרדות. בהשוואה למדינות ה-OECD, שיעור היארעות סרטן השד ושיעורי התמותה בישראל גבוהים מהממוצע, כשמנגד שיעורי הריפוי וההישרדות בישראל הם מהגבוהים במדינות ה - OECD ומגיעים ל-89.7% בקרב יהודיות ו-84.4% בקרב ערביות. הנתונים שבים ומעלים כי במקרים נדירים גם גברים עלולים לחלות בסרטן השד, ובישראל מאובחנים מדי שנה כ-50 גברים כחולים בה (1% מסך החולות בסרטן השד). אומנם הגורם לכך בקרב גברים עדיין אינו ברור די צורכו, אך הוא שכיח יותר בקרב גברים שקרוב משפחתם אובחן כחולה בסרטן השד בשני השדיים או אובחן כחולה בסרטן השד מתחת לגיל 40. 

"נכון להיום, האמצעי היעיל ביותר נגד סרטן השד הינו הגילוי המוקדם", אומרת מירי זיו, מנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן. "ככל שהמחלה מאובחנת בשלבים המוקדמים עולים סיכויי הריפוי לכ-90% ויותר. אני קוראת לכל הנשים לקחת אחריות על בריאותן ולאמץ אורח חיים בריא, אשר הוכח מדעית כמפחית משמעותית את הסיכון לחלות. במקביל לכך יש להיבדק על פי ההנחיות בהתאם לגיל, ולהכיר את הגוף ואת מצבו הרגיל, כך שבכל מצב, אם מתגלה שינוי, חשוב לפנות מיד לרופא ולהתעקש על בירור טיבו".