בעקבות הפסקת המימון האמריקאי: סוכנות אונר"א, המסייעת לפליטים הפלסטינים, טוענת כי בתי ספר ומרכזי הבריאות נמצאים בסיכון במידה והארגון לא יוכל להשלים פער תקציבי של 185 מיליון דולר כדי להמשיך ולפעול עד סוף השנה. "כרגע יש לנו כסף בבנק, שיחזיק להערכתי עד אמצע אוקטובר", אמר פייר קראנבול, מזכ"ל אונר"א, בניו יורק, שם מתרכזים בימים אלו מנהיגי העולם המשתתפים בעצרת הכללית של האו"ם.
 
"אנחנו צריכים 185 מליון דולר כדי להבטיח את אספקת השירותים שלנו: מערכת חינוך, מערכת בריאות, השירותים החברתיים ועבודת החירום שלנו בסוריה ובעזה במיוחד", הוסיף המזכ"ל.
 
קראנבול השווה את סוגיית "זכות השיבה" של הפליטים הפלסטינים עם אלו של הפליטים המוסלמים הרוהינגים ממיאנמר, שנמלטו לבנגלדש, ולהחזרת הפליטים הבוסנים המוסלמים לשטחים שהיו בשליטת סרביה בשנות התשעים. לטענתו, "השאלה היחידה שיש לשאול היא מדוע פליטי פלסטין יהיו הקהילה היחידה שבה שאלה זו אינה שאלה מוצדקת". 
 
כזכור, ארה"ב הודיעה בחודש שעבר על הפסקת המימון שהיא מעניקה לאונר"א באופן מוחלט. זאת, בעקבות מורת רוחו של ממשל טראמפ מהתנהלות הארגון. הקיצוץ בסיוע נובע גם מקיצוץ בתקציבים המוענקים לפלסטינים, בעקבות סירובם לדון בתכנית השלום של הנשיא. 
 
שגרירת ארה"ב לאו"ם, ניקי היילי, התבטאה בחודש שעבר נגד אונר"א והפלסטינים, בהתייחס להחלטה לקצץ בכספי הסיוע ואמרה כי "מי שרוצה שנתרום לו כסף, חייב להפסיק לתקוף את ישראל". היא אף תקפה את מדינות ערב ואמרה: "הם אומרים 'אחינו הפלסטינים', אבל לא משלמים. אנחנו נותנים את הכסף והם שורפים לנו את הדגל. זה לא יכול להימשך".