שמו של החשוד בתאונת הפגע וברח בירושלים אתמול הוא חוליו דה לה גווארדיה, עיתונאי ספרדי בן 50 העובד בישראל, כך הותר היום (שלישי) לפרסום. הוא חשוד בדריסתו למוות של הולך רגל כבן 30 ברחוב רמב''ן, סמוך לכיכר פריז בבירה, חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים "שערי צדק" בעיר, תוך ביצוע פעולות החייאה, כשהוא סובל מפגיעה רב מערכתית, אך מאוחר יותר נקבע מותו בבית החולים.


לפי החשד, דה לה גווארדיה נהג ברכב כשהוא שיכור, חצה צומת כשהאור בכיוון נסיעתו אדום ודרס את הולך הרגל שחצה את הכביש. הוא המשיך אז בנסיעה ונמלט מהמקום. החשוד אותר מאוחר יותר באזור הר הצופים בירושלים יחד עם הרכב ועליו סימנים שעל פי החשד נגרמו בעקבות התאונה. כוחות משטרה עצרו אותו. 

החשוד טען בבית המשפט כי הוא נמלט משלושה רוכבי אופנועים לאחר ויכוח שפרץ עמם בצומת, וכי במהלך ההימלטות ארעה הפגיעה בהולך הרגל. הוא טען עוד כי הוא הסגיר את עצמו לידי המשטרה. 

שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים שירלי רנר הורתה על הארכת מעצרו של העיתונאי הספרדי ביומיים. היא ציינה כי יש חשש להימלטות מפני שמדובר באזרח זר וכי עדותו בבית המשפט, לפיה הסגיר את עצמו למשטרה, אינה עולה בקנה אחד עם העולה מהדוח המשטרתי.
 
עו"ד ינון היימן ועו"ד לאון אמירס, עורכי הדין של החשוד טענו בבית המשפט כי הטענות שמרשם חצה ברמזור אדום, וכן נהג בשכרות, לוטות בערפל ועדיין נחקרות, וכן כי בניגוד לעמדת המשטרה לה גווארדיה כן הסגיר את עצמו, ולטענתו נמלט מהזירה לאחר שאיבד את עשתונותיו בשל מרדף אופנועים שהתקיים אחריו עד מרחק כעשר דקות נסיעה. לטענת החשוד, הוא יצא מרכבו, פגש בניידת משטרה ואמר להם שהוא האדם מתקרית התאונה.

עו"ד לאון אמירס. צילום: באדיבות המצולם




עו"ד ינון היימן. צילום: באדיבות המצולם