המנהיג העליון של איראן, אייתוללה עלי חמינאי, האשים היום (שלישי) את סעודיה ואיחוד אמירויות ערב באחריות לפיגוע במצעד הצבאי באהוואז בו נהרגו 25 בני אדם, כמעט מחציתם אנשי משמרות המהפכה האסלאמיים. הוא איים כי איראן "תעניש בחומרה" את האחראים לאירוע הירי, שנתפס כמכה חמורה לכוחות המשטר. 



פיגוע ירי באיראן

חמינאי אמר כי ארגונים חמושים סונים הנתמכים על ידי מדינות המפרץ ביצעו את הפיגוע. "לפי המידע שיש ברשותנו, המעשה הפחדני הזה בוצע על ידי אותם אנשים שניצלים על ידי האמריקאים בכל פעם שהם נמצאים במצב קשה בעיראק ובסוריה, ושממומנים על ידי סעודיה ואיחוד אמירויות ערב", טען המנהיג העליון. הוא הוסיף כי הירי במצעד הצבאי "הראה פעם נוספת כי האומה האיראנית עומדת בפני אויבים רבים", ואיים כי היא "תעניש בחומרה את הגורמים הפחדניים" שעומדים מאחורי הפיגוע.



השליט האיראני האשים ביום שבת כי מדינות ערביות במפרץ אחראיות למתקפה בעיר הסונית אהוואז. "הפשע הזה הוא המשך מזימות מדינות האזור שהן בובות של ארצות הברית, ומטרתן היא ליצור חוסר ביטחון בארצנו היקרה", מסר חמינאי באתר האינטרנט שלו. משמרות המהפכה איימו אתמול לנקום בצורה "קטלנית ובלתי נשכחת" נגד מבצעי הפיגוע במצעד הצבאי באהוואז, בו נהרגו 12 מאנשיהם.



הפיגוע במצעד הצבאי באיראן. צילום: AFP
הפיגוע במצעד הצבאי באיראן. צילום: AFP



סרטון שפרסמה ביום ראשון סוכנות הידיעות "עמאק" המזוהה עם ארגון "המדינה האסלאמית" חושף שלושה גברים במדים, כאשר הם, לטענת הסוכנות, בדרכם לבצע את הפיגוע הקטלני שאירע ביום שבת. בסרטון, בו שניים מן הגברים מדברים בערבית ואילו השלישי מדבר בשפה הפרסית, נראה אחד המצולמים מישיר את מבטו למצלמה ואומר כי " אני באמת אוהב אתכם, אבל זהו רצונו של האל". כמו כן נאמר בסרטון, כי בעקבות המעשה יהפכו השלושה לשהידים. 

בהודעה מטעם דאעש ביום שבת נאמר כי "לוחמי המדינה האסלאמית תקפו כינוס של כוחות איראנים". קודם לכן, גם הארגון הערבי "ההתנגדות הלאומית של אהוואז", שמתנגד למשטר האיראני, הודיע כי הוא זה שעומד מאחורי המתקפה בדרום מערב המדינה. 

אחד המחבלים לכאורה, בדרכו לפיגוע באיראן. צילום: רשתות ערביות
אחד המחבלים לכאורה, בדרכו לפיגוע באיראן. צילום: רשתות ערביות