טורקיה שלחה כוחות צבא לאידליב, מאז חתימת ההסכם על אזור מפורז בין מוסקבה לאנקרה. על פי הדיווח של פעילים בטוויטר, הכוחות הגיעו למחוז אידליב ומתצפתים על האזור מהר שחבא בצפון חמאה, כאשר רוב הנשק הכבד נותר על הגבול. כמו כן, מל"טים טורקיים חגו באזור בו נמצאים חמושים המזוהים עם אנקרה. בינתיים, המרכז הסורי לזכויות אדם מדווח, כי מאז ההסכם שנחתם בין רוסיה לטורקיה נרשם שקט באזור אידליב, חמאה, לטקייה וחלאב, וכי לא דווח על ירי ארטילרי מצד כוחות המשטר או תקיפות נגד חיילי צבא סוריה מצד האופוזיציה החמושה. 
אתמול נרשמו תקריות ירי בציר נחשבא בהר הכורדים שבפרברי לטקייה הצפוניים, בין כוחות המשטר והמיליציות המזוהות עמו מצד אחד, לבין המפלגה האסלאמית הטורקמנית המזוהה עם טורקיה מצד אחר. בנוסף, נהרגו חמישה חמושים ממיליציה המזוהה עם המשטר בפיצוץ מוקש באזור עטשאן בצפון מזרח מחוז חמאה. בתוך כך,  ארגון "רשות שחרור א-שאם", הודיע היום (שלישי) כי טרם קיבל עמדה מהסכם ההודנה שנחתם הטורקי-רוסי. דובר הארגון האופוזיציוני, עמאד א-דין מוג'אהד, אמר כי "נכריז על עמדתנו בימים הקרובים, בתום דיונים פנימיים". עמדתו של הארגון חשובה בהצלחת ההסכם באזור בו מתגוררים כשלושה מיליון בני אדם, מאחר והארגון שולט בשטחים נרחבים באידליב. 

כזכור, במסגרת ההסכם שנחתם בשבוע שעבר, יוקם אזור מפורז בין כוחות המשטר לבין ארגוני המורדים בחבל אידליב שבסוריה. נשיא רוסיה אמר כי נשק כבד יוסג מהחבל בצפון מערב סוריה, וכי קבוצות מורדים "קיצוניות", בהן ג'בהת אל-נוסרה, ייסוגו מהאזור המפורז. פוטין הוסיף כי האזור יפוטרל על ידי כוחות צבא רוסיים וטורקיים, על מנת לוודא שהוא יכובד.
הנשיא הרוסי אמר כי המשטר הסורי תומך בהסכם החדש, וכי אזור החיץ באידליב ייכנס לתוקף עד ה-15 באוקטובר, והוא יהיה ברוחב של 15 עד 20 ק"מ. נשיא טורקיה ארדואן אישר את הדברים ואמר כי הסיורים בחבל יתבצעו בצורה מתואמת בין אנקרה למוסקבה. הנשיא הטורקי הוסיף כי האיום על אנקרה נובע מהכוחות הכורדים בסוריה ולא מהמורדים באידליב. שר ההגנה הרוסי, סרגיי שוייגו, אמר כי "לא יהיה מבצע צבאי באידליב" מטעם כוחות המשטר הסורי ובעלי בריתו, כך דווח בסוכנות הידיעות אינטרפאקס.