ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום (שלישי) את חברי הקבינט לדיון מיוחד בעניין העברת  טילי S300 לידי הסורים על ידי הרוסים, לפני המראתו לניו יורק. בישיבה נכח גם מפקד חיל האוויר האלוף עמירם נורקין שביקר בשבוע שעבר במוסקבה כדי להציג לרוסים את ממצאי חקירת צה"ל על מקרה הפלת מטוס הביון הרוסי בידי טילי נ"מ סורים. על פי דיווח ב"כאן חדשות" האלוף נורקין הציג לנוכחים את ההשלכות האפשריות על יכולות הפעולה של צה"ל נגד משלוחי הנשק שמעבירה איראן לכוחות שיעים בסוריה בעת נוכחותם של טילי ה-S300 שלהם יכולת יירוט גם ממרחק של 250 ק"מ.

מיד לאחר הדיון פורסמה הודעה מטעם הקבינט המדיני ביטחוני, מדובר במקרה חריג, בה נכתב "שרי הקבינט משתתפים בצער המשפחות ברוסיה והעם הרוסי על אובדן חייהם של צוות המטוס הרוסי כתוצאה מפעולה חסרת אחריות של הצבא הסורי. הקבינט מנחה את צה"ל להמשיך לפעול מול ניסיונות ההתבססות הצבאית של איראן בסוריה תוך כדי המשך התיאום הביטחוני מול רוסיה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לאירועים האחרונים רגע לפני שעלה על המטוס בדרכו לעצרת הכללית של האו"ם "מאז האירועים הטרגיים בשמי סוריה אני שוחחתי פעמיים עם הנשיא פוטין, הבעתי בפניו צער עמוק וכן על אובדן חייהם של צוות המטוס הרוסי שהופל על ידי אש סורית חסרת אחריות. סיכמתי עם פוטין שצוותי עבודה של צה"ל והצבא הרוסי ייפגשו בקרוב למען המטרה הזאת. נעשה מה שצריך כדי להגן על ביטחון ישראל". 
הערכה גם במערכת המדינית וגם בביטחונית כי בטווח הקצר העברת סוללות הנ"מ לסוריה ומשבשי המכ"ם תהיינה השלכות על יכולת התמרון של מטוסי חיל האוויר בשטח הסורי, אך מטבע הדברים לאחר שהרוחות יירגעו ישוב התיאום בין רוסיה לישראל על כנו. כך או אחרת בישראל מעבירים מסר לאיראן, לסוריה, חיזבאללה ולא פחות מכך גם לרוסיה כי במידה ותזהה איום או חציית קו אדום כדוגמת העברת נשק היא תפעל על אף העברת כלי הנשק המתקדמים.