היועץ האמריקאי לביטחון לאומי, ג'ון בולטון, יזהיר בנאומו הקרב, שיתרחש היום (שלישי) בשעות הלילה (שעות אחה"צ בארה"ב) את המשטר האיראני כי הם ישלמו ב"גיהנום" במידה וימשיכו "לשקר, לרמות ולהונות" את ארצות הברית ובעלות בריתה.



נאומו של בולטון, שבו הוא יכריז על העסקה האיראנית כ"הכישלון הדיפלומטי הגרוע ביותר בהיסטוריה האמריקאית", יכיל לפי הצפי את השפה התוקפנית ביותר שנשמע מארצות הברית בעשורים האחרונים. בולטון, שהזהיר את איראן מהתערבות צבאית אמריקאית בעבר ממשיך להזהיר בנאום הקרוב כי "אנחנו עוקבים אחריכם, ואנחנו נרדוף אתכם". 

נאום זה מצביע בין היתר על הפער העמוק אמריקה ובעלות בריתה האירופאיות ביחס לגבי הסכם הגרעין עם איראן. נאום זה מגיע יום אחד בלבד אחרי שהאירופאים הכפילו את מחויבותם להסכם הגרעין האיראני, בהכרזה על הקמת ערוץ תשלום מיוחד, כדי לאפשר לחברות אירופאיות לנהל קשרי מסחר עם איראן ולהתמודד בו זמנית עם הסנקציות של ארה"ב. 


"ימי הפטור מעונש על טהרן נגמרו"
 
בולטון צפוי להגיד בנאומו כי "בעיני טהרן אנחנו 'השטן הגדול''. אני יכול לדמיין כי האיראנים יתייחסו אליי ברצינות כאשר אני מבטיח להם היום: אם אתם תפגעו באזרחים שלנו, אם תמשיכו לשקר ולרמות, אתם תשלמו בגיהנום". עוד יוסיף בולטון: "העסקה האיראנית הייתה הכישלון הגרוע ביותר בהיסטוריה של אמריקה, היא לא עשתה דבר על מנת לפתור את פיתוח הטילים הבליסטיים האיראניים והפצתם. גרוע מכול, העסקה נכשלה במשימה הבסיסית - למנוע מאיראן מלהשיג נשק גרעיני". 
"ארצות הברית אינה נאיבית, אנחנו לא נהיה מרומית או מאוימים. ימי הפטור מעונש על טהרן ומפעילי הכוח שלה נגמרו, המשטר הרצחני ותומכיו יישאו בהשלכות משמעותיות אם לא ישנו את התנהגותם". 

בתוך כך, מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו פרסם היום בחשבון הטוויטר שלו גם הוא אמירה תוקפנית כלפי איראן וכתב כי: "העולם יודע את האמת, שהמשטר האיראני אין שום יכולת להשתנות. איראן היא באמת משטר מרושע. רק לפני כמה חודשים הרשויות האירופאיות עצרו קבוצת איראנים שתיכננו לבצע פיגוע".