בית משפט השלום בתל אביב האריך היום (רביעי) בחמישה ימים נוספים את מעצרו של כדורגלן קבוצת מ.ס אשדוד יצחק אספה, החשוד בדריסה והפקרת שני צעירים שרכבו על אופניים חשמליים בערב חג סוכות בתל אביב, זאת לאחר שהמשטרה ביקשה הארכה של שבעה ימים טרם הדיון. בחקירתו טען אספה כי הוא חף מפשע. 



פרקליטו של החשוד עו"ד אלון שליכטר, בוחן כעת הגשת ערעור על ההחלטה. בבית המשפט טען נציג המשטרה כי החשוד הפסיק לשתף פעולה עם החוקרים ומאותו רגע הוא שומר על זכות השתיקה מה שמקשה כביכול על החקירה. לדבריו ישנו סעיף אחד שעדיין צריך להיחקר כשהחשוד במעצר ולא מאפשר את שחרורו. לעומתו טען פרקליטו של החשוד כי המשטרה חוזרת על אותה טענה מהדיון הקודם גם אז התמקדה באותו סעיף ומסתבר לדבריו כי מאז הדיון הקודם ועד לדיון הנוכחי המשטרה לא ביצעה את החקירה סביב אותו סעיף.
למרות הנטען החליט השופט רועי פרי, להאריך את מעצרו של החשוד בחמישה ימים תוך שהוא מציין כי ישנם מספר מהלכים שעל צוות החקירה לבצע זאת כשהחשוד במעצר כדי למנוע אפשרות לשיבוש הליכי חקירה.

עו"ד שליכטר, כעס על החלטת בית המשפט. "למרות שנציג המשטרה טוען לסעיף אחד שאמור להיחקר כשהחשוד בחקירה השופט מציין בהחלטה כי ישנם מספר סעיפים שיש לבצע כשהחשוד במעצר משמע שהשופט רואה פרטים מעבר למה שמציג החוקר וזה מהלך בלתי סביר. השופט מקבל את עמדת המשטרה במלואה כמעט, למרות שמאז הארכת המעצר הראשונה המשטרה לא ביצעה את החקירה סביב אותו סעיף שיש אפשרות לשבש. כעת אני לומד את ההחלטה כדי לראות אם להגיש ערעור למחוזי", אמר.

זירת התאונה. צילום: דוברות המשטרה


השופט פרי קבע בהחלטתו כי המשטרה התקדמה עד כה בחקירה כראוי וכי אין לחשוד אלא להלין על עצמו בנוגע להתארכות החקירה. עוד קבע בית המשפט, כי קיימות עילות מעצר של מסוכנות וכן חשש שיבוש מהלכי משפט וציין כי נסיבות ביצוע העבירה מקבלות משנה חומרה לאור היות החשוד נהג חדש, אשר על פי החשד נהג בשכרות ואף הפקיר את הפצועים כשהם "מתבוססים בדמם" . 
 
בתאונה נפצע באורח קשה נער בן 16, בנו של איש קולנוע ישראלי, צעיר נוסף בן גילו נפצע באורח בינוני עד קשה. השניים נפגעו מרכב כשרכבו על אופניים חשמליים בשדרות רוקח בתל אביב, מול מגרשי הטניס, סמוך לכניסה לחניון האוטובוסים במקום. בזמן התאונה עשה אספה את דרכו חזרה ממסיבת יום ההולדת של חברו, שחקן הפועל רעננה אור דסה. 
 
בבית המשפט אמר נציג המשטרה כי אספה חשוד שנהג ברכבו כשבדמו רמת אלכוהול העולה על פי חמישה מהכמות המותרת בחוק. כן טען כי אספה לא הגיש עזרה לפצועים - ונמלט מזירת התאונה תוך הפקרתם בצד הדרך. עד עתה אספה לא הביע חרטה על המעשה המיוחס לו.

אספה בן ה-20, שחקנה של מ.ס אשדוד, הוא חייל בשירות סדיר בצבא ההגנה לישראל. אספה מתגורר בגן יבנה עם הוריו ועם חמשת אחיו ובשנתיים האחרונות עוזר לפרנסת משפחתו. הוא הוציא רישיון נהיגה לפני שנה ושלושה חודשים בלבד.
 
השחקן החל את דרכו במתנ"ס גן יבנה והתגלה בגיל 12 על ידי סקאוט של מ.ס אשדוד, עידן בן אבו, שהביאו לאקדמיית הכדורגל של המועדון. אספה סיים את לימודיו בתיכון מקיף א׳ באשדוד ומחזיק בתעודת בגרות מלאה. בשל כישרונו אספה אף זומן לנבחרות הנערים והנוער של ישראל, ולפני כשנה הוזמן על ידי המאמן, מרקו בלבול, לנבחרת ישראל עד גיל 21. 
 
את הפריצה להרכב קבוצת הבוגרים של אשדוד עשה אספה בעונה שעברה תחת המאמן עמיר תורג׳מן. הוא שיחק בעמדות מגן וקשר אחורי וזוקף לזכותו 17 הופעות בליגת העל. בקבוצתו, וכך גם במשפחתו, טוענים כי אספה אינו מרבה בבילויים ואינו מוכר כמי שנוהג לשתות משקאות משכרים.