פתרון שתי המדינות לא יורד מהפרק: במערכת הפוליטית מגיבים להצהרתו של הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ, אשר מוקדם יותר היום (רביעי) אמר לראשונה כי הוא תומך בפתרון שתי מדינות לשני עמים לסיום הסכסוך הישראלי-פלסטיני. נתניהו, יש לציין, בחר להתעלם מההצהרה בטוויטר וכתב: "פגישה מצויינת עם נשיא ארה״ב דונלד טראמפ. תודה על התמיכה האדירה שלך במדינת ישראל!". אולם, בתדרוך העיתונאים, התייחס ראש הממשלה להצהרה ואמר כי "אנו עוסקים במהות. השאלה היא מה זה מדינה? איזה מין מדינה תהיה? האם זו תהיה קוסטה ריקה או איראן? מבחינתי כל עוד אני ראש הממשלה השליטה הביטחונית של ישראל תהיה מלאה ממערב לירדן".




לעומתו, שר החינוך נפתלי בנט בחר להדגיש את הסתייגותו מהצעת טראמפ: "נשיא ארצות הברית הוא ידיד אמיתי של ישראל. עם זאת, חשוב להדגיש שכל עוד הבית היהודי בממשלה לא תקום מדינה פלסטינית שהיא אסון לישראל". לביקורת הבית היהודי הצטרפה גם שרת המשפטים איילת שקד, שהבהירה שמפלגתה לא תקבל גם פתרון של "מדינה מינוס", עליו מדבר ראש הממשלה ואמרה: "הקמת מדינה פלסטינית בשטחי יהודה ושומרון היא פיתרון רע וכל עוד הבית היהודי בממשלה היא גם לא תקום. לא מדינה מינוס ולא מדינה פלוס. הפיתרון צריך להיות אזורי לא על כתפיה של מדינת ישראל בלבד".



חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' מסר למעריב כי "הנשיא טראמפ מסתמן על פי מעשיו עד כה כמי שמבין כמה דברים יסודיים, שלא הבינו קודמיו, בהקשר הישראלי-ערבי במזרח התיכון. לכן יהיה זה מאוד  מוזר אם הוא יחזור על טעויות קודמיו וינסה לקדם פתרון שמבוסס על הקמת ישות טרור עוינת שתמשיך לחתור להשמיד את מדינת ישראל". 
לדבריו, "על ממשלת ישראל והעומד בראשה ליזום פתרונות חדשים 'מחוץ לקופסה' שלא מבוססים על חלוקת הארץ ועל טיפוח אשליות לאומיות בקרב ערביי ארץ ישראל ולשכנע את הממשל בארה"ב בנכונותן לפני שהוא ינסה להיכנס להרפתקאות שכשלונן ידוע מראש".

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק כתב בטוויטר באנגלית: "תודה לך, הנשיא טראמפ, על תמיכתך בישראל וצידוד בפתרון הריאלי ביותר למען ביטחוננו ועתידנו - פתרון שתי המדינות. לרוב הישראלים יש אותה השקפה".




יו"ר האופוזיציה וחברת הכנסת מטעם "המחנה הציוני", ציפי לבני, כתבה כי היא  "מברכת על דברי הנשיא טראמפ ועל שני הדברים שאמר הקשורים לעתיד ישראל - גם עמידתה האיתנה של ארה״ב לצד ביטחונה של ישראל וגם תמיכתו בפתרון שתי מדינות הלאום. גם זה וגם זה חשובים לעתידנו".
 

ח"כ ענת ברקו (הליכוד) ציטטה את לבני וכתבה לה: "נאום טראמפ היה משמעותי מאוד. הבעיה היא שהפלסטינים לא מכירים ביהודים כלאום ולכן הם רוצים מדינה להקים מדינה פלסטינית, אך לשכן אזרחיהם בתוך שטח מדינת ישראל... מה שנקרא ״טענת השיבה״, בענין זה יש הסכמה בין כל הפלגים הפלסטינים, העוינים זה את זה".

יו"ר סיעת מרצ, חברת הכנסת תמר זנדברג, כתבה: "טראמפ: אני 100% בעד ישראל; טראמפ: אני בעד שתי מדינות. ביבי שומע? שתי מדינות זה אינטרס ישראלי".

חבר הכנסת מהליכוד, מיקי זוהר, בחר בדברי ביקורת על שני המנהיגים: "אחרי אין ספור פעולות ואמירות מצויינות של טראמפ, אמירתו היום בעד הקמת מדינה פלסטינית היא אכזבתי הראשונה ממנו. מכל מקום, אין ספק שטראמפ אדם שאנו יכולים לסמוך עליו, לכן עלינו לשכנע אותו ההפך. זהו תפקידו של רה״מ, מוטב שיתחיל לעסוק בכך כדי שחלילה לא יאבד את אמון העם".

בתנועת שלום עכשיו בירכו על המסר ואמרו כי "הנשיא טראמפ שם סוף לשמועות ויישר קו עם הפתרון הריאלי היחיד לסיום הסכסוך. גם טראמפ מבין ששתי מדינות הן אינטרס ישראלי וזו הזדמנות לנתניהו להיענות לקריאת עבאס שהזמינו בנוכחותנו למשא ומתן. הגיע הזמן שבימין המתנחלי, הרואה בטראמפ משיח, יפנימו שאין פתרון אחר ויחדלו מתכניות הסיפוח ההזויות".

ח"כ מוסי רז (מרצ) כתב: "טראמפ אומר שהוא תומך בישראל ובפתרון שתי המדינות. אפילו הוא הבין היטב: מי שבעד ישראל חייב להיות בעד פלסטין לצידה. שליחיו של נתניהו ממהרים לצייר אותו כמי שמבקש שלום ואת אבו-מאזן כסרבן שלום. דני דנון כבר אמר שאבו-מאזן "מחפש רק איך לדחות את המו"מ ולהמשיך בסרבנות שלו". מעניין, כי בפגישתנו עם אבו-מאזן הוא סיפר לנו, באופן אישי, על כל ההתחמקויות של נתניהו מפגישה איתו.
"נתניהו ימשיך לטעון שאין פרטנר ברמאללה, אבל אסור להתבלבל - הוא זה שמסרב להציע עתיד טוב יותר לילדים שלנו. הוא זה שמבטיח לנו חיים על החרב. הוא, ולא אבו-מאזן. הוא האחראי לקיפאון של המו"מ, והוא עושה את זה רק כדי לשמור על הקואליציה הימנית-קיצונית שלו. הצהרתו של טראמפ מהיום היא הוכחה נוספת שסרבן השלום הגדול ביותר יושב ברחוב בלפור".