חגי טננבאום, שכיהן בתפקיד מבקר מערכת הביטחון במשך שמונה שנים, וסיים את תפקידו לפני ארבעה חודשים, ביקר היום (רביעי) את החלטת הרמטכ"ל להטיל את בדיקת ממצאי נציב קבילות החיילים יצחק בריק על המבקר הפנימי בצה"ל, אמר כי מדובר בפארסה. טננבאום טען כי "מדובר בהחלטה שערורייתית, עד כדי זלזול וזחיחות וכי מדובר בתקלה חמורה מעין כמותה".
 
"כיצד אין בצוות גורם חיצוני לצה"ל מתוך מערכת הביטחון", תהה טננבאום והוסיף, "ביקורת מעין זו, הנעשית על ידי הגורם המבוקר הראשי באמצעות פקודו הישיר ביותר של הרמטכ"ל ומקורבו הקרוב מאז שירותם המשותף, תא"ל מיל' אילן הררי, המבקר הפנימי לצה"ל כמו גם מקורבים אחרים בצוות וביניהם גורמים שהם היו נשוא הביקורות מוטלת בספק רב", תוך שהוא שואל היכן היה הררה מאז מונה בנובמבר 2011.

האלוף במיל' יצחק בריק, צילום: פלאש 90
האלוף במיל' יצחק בריק, צילום: פלאש 90


"רצוי להפנות את תשומת הלב ולא לשכוח כי זה למעלה מהשנתיים האחרונות דוחות מבקר מערכת הביטחון שתומכים במרבית המקרים בממצאיו של בריק ואף בחלקם מחמירים יותר, לא נדונו ע"י סגן הרמטכ"ל והרמטכ"ל", המשיך המבקר לשעבר ושאל "מי יבדוק נכונותם ואמיתותם, שהרי הם לא נדונו כלל באופן מעמיק ויסודי וגם לא נקבעה על בסיסם כול תכנית למניעת הישנותם. אינני יודע לומר ואינני מכיר זה מקרוב אופן התייחסותם לדוחות מבקר המדינה?, אך משיחות עם יודעי דבר, הקרובים לדוחות מבקר המדינה, זו גם דרך ההתייחסות אליהם. מינוי צוות פנימי לבדיקת ממצאי גורמים חיצוניים זו הצגה ופארסה אחת גדולה  וזריעת חול בעייני הציבור - בקיצור 'עבודה 'בעיניים'".
 
"רק גורם חיצוני בלתי תלוי, אשר ימונה על ידי וועדת חוץ וביטחון ושלא מוטלים עליו שום מורא, ואין לו כול קרבה מסוג שהוא למבוקרים, רק הוא יוכל להצביע באופן אובייקטיבי וללא משוא פנים על התמונה האמיתית והמלאה לדברי בריק והמבקר מערכת הביטחון ומבקר המדינה", סיים טננבאום את דבריו.