דובר ארגון "המדינה האסלאמית", אבי חסן אל מוהאג'יר, אמר במסר חדש כי הפיגוע במצעד הצבאי באיראן "לא יהיה האחרון". הארגון נטל אחריות בתחילת השבוע לאירוע הירי בעיר אהוואז, בו נהרגו לפחות 12 אנשי משמרות המהפכה האסלאמיים. 
פיגוע ירי באיראן

"הפיגוע באהוואז לא יהיה האחרון בעזרת האל", אמר אל מוהאג'יר בהקלטה שפרסמה היום (רביעי) רשת "אל-פורקאן" של הארגון באפליקציית טלגראם. "חיילי הח'ליפות הוכיחו בדיוק כמה שביר ביטחונה של מדינת המאגי (איראן)". המנהיג העליון של איראן, אייתוללה עלי חמינאי, האשים אתמול כי ארגונים חמושים סונים הנתמכים על ידי סעודיה ואיחוד האמירויות ביצעו את הפיגוע.

"לפי המידע שיש ברשותנו, המעשה הפחדני הזה בוצע על ידי אותם אנשים שניצלים על ידי האמריקאים בכל פעם שהם נמצאים במצב קשה בעיראק ובסוריה, ושממומנים על ידי סעודיה ואיחוד אמירויות ערב", טען השליט האיראני. הוא הוסיף כי הירי במצעד הצבאי "הראה פעם נוספת כי האומה האיראנית עומדת בפני אויבים רבים", ואיים כי היא "תעניש בחומרה את הגורמים הפחדניים" שעומדים מאחורי הפיגוע. 
אחד המחבלים לכאורה, בדרכו לפיגוע באיראן. צילום מסך
אחד המחבלים לכאורה, בדרכו לפיגוע באיראן. צילום מסך
 

סרטון שפרסמה ביום ראשון סוכנות הידיעות "עמאק" המזוהה עם ארגון "המדינה האסלאמית" חושף שלושה גברים במדים, כאשר הם, לטענת הסוכנות, בדרכם לבצע את הפיגוע הקטלני שאירע ביום שבת. בסרטון, בו שניים מן הגברים מדברים בערבית ואילו השלישי מדבר בשפה הפרסית, נראה אחד המצולמים מישיר את מבטו למצלמה ואומר כי "אני באמת אוהב אתכם, אבל זהו רצונו של האל". כמו כן נאמר בסרטון, כי בעקבות המעשה יהפכו השלושה לשהידים.