מערכת הבחירות לראשות עיריית תל אביב נכנסת להילוך גבוה. סגן ראש העירייה אסף זמיר המתמודד מול ראש העירייה רון חולדאי, הודיע על הליכה משותפת עם חברת המועצה ציפי ברנד, שהסירה את מועמדותה לראשות העירייה. במסגרת הסכם האיחוד, סיעת "הורים זה לב" בראשות ברנד וסיעת "רוב העיר" בראשות זמיר, הודיעו על ריצה משותפת בבחירות למועצת העירייה. זמיר יעמוד בראש הרשימה ויהיה המועמד לראשות עיריית תל אביב וברנד תהיה מספר שתיים ברשימה.



"האיחוד מביא איתו הזדמנות אמיתית אחרי 20 שנה להוביל את השינוי בעיר", ציין זמיר – "אני מכיר מקרוב את הפעילות והמחוייבות של ברנד לחינוך בעיר, לתכנון והבנייה ולצורך בהפיכת העירייה לנגישה ומעורבת ומעריך את המחוייבות העצומה שלה לתושבי העיר. היו ביני לציפי גם מחלוקות לאורך השנים והעבודה המשותפת כעת, של גישור על המחלוקות והגעה להסכמות, מפיחה בי תקווה שנצליח ביחד להוביל לשינוי אמיתי בעיר".



בתוך כך, גם אסף הראל יתמודד מול חולדאי בבחירות על ראשות העירייה. הראל יתמודד לראשות ולמועצה בתמיכת חד"ש. בין החברים ברשימת "אנחנו העיר" נמנים שולה קשת, אלון גרבוז, עו"ד אורנה לין ועו"ד אמיר בדראן מחד"ש. "הבחירות האלה תהנייה שוב זירה למאבק על עיר צודקת ושוויונית", ציין ח"כ דב חנין (חד"ש).



היום גם הגיש ראש סיעת ש"ס, נתן אלנתן את מועמדותו בבחירות לראשות העירייה. ביחד עם חולדאי, שהגיש אף הוא את מועמדותו לוועדת הבחירות, מתמודדים בינתיים ארבעה מועמדים בבחירות שיתקיימו ב-30 באוקטובר. מיטל להבי שתתמודד בראש רשימת מרצ למועצת העירייה, צפוייה להסיר את מועמדותה לראשות העירייה.



יאיר צברי שאף הוא ניהל קמפיין לראשות העירייה, הסיר את מועמדותו והוא יתמודד בראש רשימת "מאוחדים תל אביב-יפו" למועצת העירייה. צברי הודיע אתמול שהוא תומך במועמדותו של חולדאי לראשות העירייה. "חולדאי צבר לאחרונה תאוצה בעקבות אירוח הארוויזיון בתל אביב והוא יהיה ראש העיר. אני גם תומך בו לראשות. יהיו לי שלושה-ארבעה מנדטים במועצה ובקדנציה הבאה אתמודד לראשות העירייה", הוא אמר ל"מעריב". למועצת העירייה הוגשו 17 רשימות והיום הוא המועד האחרון להגשת מועמדויות נוספות.