ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הלילה עם נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, בניו יורק. במהלך הפגישה, שערכה קרוב לשעתיים ובה הוצג דגל מצרים בלבד, ללא דגל ישראל בסמוך לו, דנו השניים בהתפתחויות האזוריות ובמצב ברצועת עזה. מוקדם יותר נועד נתניהו עם קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ בניו יורק.
בפגישתו עם קורץ הביע נתניהו הערכה כלפי סדרת החלטות ומעשים שממשלת אוסטריה בראשותו של הקנצלר קורץ אימצה בחודשים האחרונים. בין השניים קיימת הערכה הדדית. הקנצלר סקר בפני רה"מ את הצעדים שננקטו על ידי הממשלה והפרלמנט האוסטרי שמשקפים את הערכתם לקהילה היהודית, מחויבותם למורשתה, לזיכרון השואה ולמאבק באנטישמיות, כולל סגירת הביטאון 'Aula' המזוהה עם מפלגת החירות.
עוד ציין הקנצלר צעדים נוספים הקשורים בביטחון הקהילה ורווחתה שהממשלה האוסטרית מקדמת. שני המנהיגים בירכו על הדיאלוג שמתקיים בין ראשי הקהילה היהודית לבין הממשלות. כמו כן, בפגישה דנו באתגרים האזוריים ובצורך לבלום את התוקפנות האיראנית באזור ובעולם כולו.

ללא דגל ישראל. צילום: אבי אוחיון, לע"מ

 
נתניהו וקורץ, הלילה. צילום: אבי אוחיון, לע"מ
 
הקנצלר אמר למעריב בשיחה מיוחדת כי אוסטריה מחויבת למאבק באנטישמיות, לא רק בארצה אלא בכל אירופה, וכי בכוונתו להאיץ במנהיגי האחוד האירופי לפעול בעניין זה בנחישות.

יש לציין כי אוסטריה היא הנשיאה התורנית של האיחוד האירופי. כחלק ממאמץ זה, ציין הקנצלר הוא יכנס בקרוב בווינה ועידה אירופית מיוחדת במטרה להיאבק באנטישמיות מהסוג הישן, כשהכוונה היא לאנטישמיות הקלאסית הנוצרית, ובאנטישמיות הנוכחית וזו הצופה פני עתיד, כרמז לאנטישמיות האסלאמית.

השיחה התקיימה בקבלת פנים שערך רונלד לאודר, נשיא הקונגרס היהודי העולמי, לקנצלר האוסטרי בנויה גלריה שבבעלותו, בה מוצג אוסף היצירות של הציירים האוסטרים אגונשילה וגוסטב קלימט.

הכותב הוא שליח מעריב לניו יורק