ההחלטה על בחירת מנהל לרשות שוק ההון נדחתה פעם נוספת, והפעם עד לאחר שמחת תורה, כך עולה מבדיקת "מעריב־השבוע". נזכיר ששר האוצר משה כחלון התחייב בתחילת ספטמבר שהבחירה תושלם בתוך שבועיים, אלא שסוף ספטמבר מתקרב והבחירה שוב נדחית.
 
ועדת האיתור בראשות מנכ”ל האוצר שי באב”ד ניסתה להשלים את הבחירה בשבוע שעבר ולהביא את שמות המומלצים לתפקיד לאישור שר האוצר. בסופו של דבר הישיבה התארכה עמוק לתוך הלילה, לא הושגה הסכמה וההחלטה נדחתה.
 
ועדת האיתור הספיקה לראיין עשרה מועמדים, מתוכם שלושה בכירים באוצר שנוספו בשלב האחרון של סבב הראיונות. על פי ההערכות, סיכויי הבחירה של אלה קלושים ובסופו של דבר ייבחר לתפקיד מועמד אחר.
 

בינתיים, רשות שוק ההון נותרה ללא מנהל על אף התראה של היועץ המשפטי לממשלה. היועץ סבר שאם עד אמצע ספטמבר לא ימונה בעל תפקיד קבוע, יש לבחור מיידית בממלא מקום כדי לאפשר לרשות לתפקד, אך הוראת היועץ המשפטי לא יושמה. 
 
התפקיד נחשב למאתגר ביותר וכולל אחריות על חברות הביטוח ובתי ההשקעות, ומתמודדים עליו גורמים מענף הביטוח כמו בני שיזף, לשעבר המשנה למנכ”ל הפניקס; רון וייסברג, מנכ”ל הכשרה לביטוח לשעבר; רמי דיין, בכיר לשעבר באוצר ומנכ”ל משותף בסוכנות אגם לידרים; ולימור דנש, לשעבר מנהלת ההשקעות בכלל ביטוח.
 
ברשימת המועמדים אפשר למצוא גם בכירים מהשירות הציבורי ובהם אסף מיכאלי והראל שרעבי מאגף שוק ההון, גיתית גור גרשגורן מרשות ניירות ערך ושגית אפק, היועצת המשפטית של ועדת הכספים. סגן השר יצחק כהן, שריכז מטעם משרד האוצר את הטיפול ברשות שוק ההון, תומך במועמד פנימי, אבל ההחלטה הסופית היא בידי שר האוצר.
 
במהלך הראיונות נשאלו המועמדים על עמדותיהם בנושאים השנויים במחלוקת וכיצד הם רואים את מערכת היחסים העתידית מול שר האוצר משה כחלון. באוצר היו מעוניינים לראות מועמד אחר השונה מהממונה הפעלתנית הפורשת דורית סלינג’ר, אף שאי אפשר לפסול את האפשרות שבמקרה של בחירות חדשות ימונה שר אוצר אחר.
 
בימים האחרונים נפוצו הערכות כי המועמדת שסומנה לתפקיד היא גיתית גור גרשגורן, שמועמדותה נתמכת עלי ידי חברי ועדת האיתור שמואל האוזר ומאיר לוי, אבל באוצר הכחישו זאת בתוקף. בכל מקרה, המילה האחרונה בנושא הבחירה היא של מנכ”ל האוצר שי באב”ד, העומד בראש הוועדה.
 
בתגובה לפניית "מעריב־השבוע" נמסר מטעם האוצר כי ועדת האיתור ממשיכה בעבודתה גם בתקופת החגים והדבר מתבטא בהתייעצויות טלפוניות שוטפת. באוצר הבהירו כי עדיין לא הוחלט אם להגיש לשר האוצר מועמד אחד או שלושה סופיים. באוצר טוענים כי רשות שוק ההון אינה ניצבת בתקופת החג בפני קבלת החלטות בוערות והעריכו שההחלטה על הבחירה הסופית תתקבל מיד לאחר החג.