ארי נשר, בן ה-17, בנו של איש הקולנוע אבי נשר, מת מפצעיו הבוקר (חמישי), לאחר שנפצע בתאונת דרכים בעת שרכב על אופניים חשמליים בתל אביב השבוע. משפחתו של הנער הסכימה לתרום את אבריו להצלת חיים של אחרים. 



כזכור, בתאונה נפצע צעיר נוסף, בן גילו של ארי, באורח בינוני עד קשה. הנהג החשוד שפגע בנערים, ונמלט מהמקום לאחר התאונה, הוא כדורגלן קבוצת מ.ס אשדוד יצחק אספה, שעשה בזמן התאונה את דרכו חזרה ממסיבת יום ההולדת של חברו, שחקן הפועל רעננה אור דסה. שופט בית משפט השלום, רועי פרי, האריך אתמול בחמישה ימים את מעצרו של אספה. מאוחר יותר נודע כי פרקליטו, עו"ד אלון שליכטר, התפטר מייצוגו, ככל הנראה על רקע מחלוקת עם מ.ס אשדוד, האמון על הגנתו.



במכתב שמסרה המשפחה לאחר פטירתו של ארי, נכתב: "אף ילד בעולם לא צריך להסתלק ממנו בגיל 17. ארי שלנו לא היה רק ילד יפה תואר, הוא היה ילד מוכשר, סקרן, שנון וכל כך שמח. ברגע אחד, עולמנו חרב עלינו. כנגד כל הסיכויים, נלחמנו איתו על חייו עד לרגע האחרון. משאפסה התקווה, החלטנו לתרום את איבריו של ארי בתקווה שיצילו את חייהם של אחרים. ברגעיו האחרונים ארי שלנו היה מוקף במשפחתו ובחבריו הרבים והאוהבים, שבאו לחגוג לו יום הולדת 17".



אבי וארי נשר. צילום: רפי דלויה



בבית המשפט טען נציג המשטרה כי החשוד הפסיק לשתף פעולה עם החוקרים וכי הוא שומר על זכות השתיקה, דבר המקשה כביכול על המשך החקירה. לדבריו, אספה חשוד בסעיף שצריך להיחקר כשהוא עודו במעצר, ולא מאפשר את שחרורו. לעומתו, טען פרקליטו של החשוד כי המשטרה חוזרת על אותה טענה מהדיון הקודם, שבו התמקדה באותו סעיף. לדבריו, מאז הדיון הקודם ועד לדיון הנוכחי המשטרה לא ביצעה את החקירה סביב אותו סעיף.
 
בהחלטתו על הארכת המעצר, קבע השופט כי "משטרת ישראל התקדמה עד כה בחקירה ואין לחשוד אלא להלין על עצמו בנוגע להתארכות החקירה". עוד קבע בית המשפט כי קיימות עילות מעצר של מסוכנות וכן חשש לשיבוש מהלכי משפט, וציין כי "נסיבות ביצוע העבירה מקבלות משנה חומרה לנוכח היות החשוד נהג חדש, שעל פי החשד נהג בשכרות ואף הפקיר את הפצועים מתבוססים בדמם".