יום ראשון // 30.9.2018

בתנועה מתמדת


הטיפ של ציפי שביט: "המאכל הכי אהוב על הנכדים והילדים שלי - אני מגלגלת להם רולים של טורטיות עם אבוקדו, חביתה, עגבניה ומלפפון, או שאני מכינה סלמון מהמם עם טריאקי ופרוסות תפוז".

אורלי פיינה, דיאטנית קלינית, אסם: "שילוב דגי מים עמוקים בתפריט מומלץ מאוד לפחות 2־3 פעמים בשבוע, כחלק מאימוץ תזונה ים תיכונית המונעת מחלות ומיטיבה עם מצבי בריאות שונים". 




יום שני // 1.10.2018

פרידה צבעונית

פירות הקיץ מפנים את מקומם לאט־לאט, וזו הזדמנות לעשות חגיגת פרידה עד הקיץ הבא: תוכלו להכין סלט פירות מאפרסקים, שזיפים, תאנים, מנגו,
אגסים, ענבים, מלונים ועוד. שתפו את הילדים בבחירת הפירות ובהכנת הסלט, ותנו להם טעם אחרון של געגוע – עד שהעונה החמה תחזור אלינו.


יום שלישי // 2.10.2018

החופש לבשל

ביום האחרון של חופשת החג שתפו את הילדים בבחירת התפריט ובהכנות לארוחות המשפחתיות. בחרו ביחד מתכון מהיר וקל להכנה מאתרים מומלצים כגון bishulim.co.il - ותוכלו להעביר יום במטבח בלימוד חווייתי משותף.
 
אורלי פיינה, דיאטנית קלינית, אסם: "הניסיון והמחקר מלמדים כי ארוחה שהילדים היו שותפים בהכנתה - יש סיכוי גבוה יותר שהם יאכלו ממנה בחפץ לב".

 לירן שטראובר. צילום: אור גפן
לירן שטראובר. צילום: אור גפן
 
 
יום רביעי // 3.10.2018

הולכים לבית הספר

זהו, נגמרו חופשות החגים. אתם מסיעים את הילדים לבית הספר או לגן? אם מדובר במרחק סביר – קחו לכם בוקר אחד ופשוט צעדו ביחד ברגל. תוכלו לראות הרבה דברים ממש ליד הבית, שבנסיעה מהירה אנחנו נוטים לפספס. אפשר גם להפוך את ההרפתקה למנהג קבוע של יום בשבוע שבו צועדים בבוקר ביחד – חוויה משפחתית של בוקר טוב.


יום חמישי // 4.10.2018

להיפתח לטעמים חדשים

הטיפ של לירן שטראובר: "הבן הקטן שלי לא אוהב אוכל תאילנדי ולא מוכן לטעום. יום אחד הכנתי לו תבשיל מיוחד של עוף עם תירס, גזר וסויה. זה היה לו טעים, ופתח אותו לעולם חדש ולאוכל תאילנדי".
 
אורלי פיינה, דיאטנית קלינית, אסם: 
"מחקרים מראים כי יש לחשוף את הילד לעתים גם 15 פעמים, כדי שילמד להכיר ולחבב סוג מזון מסוים ויסכים להכניס אותו לתפריט הקבוע".


יום שישי // 5.10.2018

שדרוג אחד בריא

כמעט לכולנו יש התבשילים הקבועים שעולים על השולחן בערב שבת. בחרו את אחד המתכונים ועשו שדרוג אחד קטן ובריא. תוכלו למשל לאפות את חלת השבת הביתית מקמח מלא, להכין את הפסטה והפתיתים ממוצרים מדגנים מלאים ועשירים בסיבים, או להקפיד שמנת הדג תהיה מסוג עשיר יותר בחומצות שומן ואומגה 3. השינוי קטן, אבל המנה טעימה ובריאה יותר.