פייסבוק הודיעה הערב (שישי) כי מוקדם יותר השבוע, אותרה פרצת אבטחה אשר משפיעה על כ-50 מיליון משתמשים. מהחברה נמסר כי החקירה נמצאת בראשיתה וכי התוקפים ניצלו חולשות שנתגלו באפשרות לראות כיצד הפרופיל שלך נראה אצל אנשים אחרים. הדבר איפשר גניבה של פרטי מידע המאפשרים השתלטות על חשבונות אחרים. באמצעות הפרטים, ההאקרים לא היו צריכים להזין מחדש את הסיסמה בעת ההתחברות המחודשת באפליקציה. יידענו את רשויות החוק אודות הפרצה, עדיין לא ידוע האם נעשה שימוש לרעה בחשבונות המדוברים, מי ביצעו את המתקפה וכן מאיפה הם מגיעים.
אחד מהדברים שעשינו לאחר התגלית, הוא לאפס את אסימוני הגישה של החשבונות שהושפעו בוודאות וכן של 40 מיליון נוספים - אמצעי זהירות. כתוצאה מכך, כ-90 מיליון חשבונות יצטרכו להתחבר מחדש לאפליקציה וכן לכל האפליקציות המקושרות לפייסבוק. כמו כן, הושבתה האפשרות המדוברת. במידה ונאתר חשבונות נוספים שהושפעו - נאפס גם את ההגדרות שלהם.
הפרטיות והאבטחה של הגולשים שלנו חשובה מאוד, ואנחנו מצטערים מאוד על מה שקרה. חשוב להדגיש כי אין צורך לשנות את הסיסמאות בעקבות האירוע. כמו כן, מומלץ להיכנס להגדרות הפרטיות כדי לראות את המקומות המקושרים לחשבון הפייסבוק שלך. 

הדבר מתרחש כחצי שנה אחרי פרשת קיימברידג' אנליטיקה, אשר במסגרתה פרטיהם האישיים של 87 מיליון גולשים ברחבי העולם, בהם אלפי ישראלים הגיעו לחברה. בחודשים שעברו מאז, החברה מנסה לשפר את תדמיתה הציבורית ואף דיווחה לפני כחודש כי איתרה מספר ניסיונות של גורמים זרים להתערב בבחירות אמצע הקדנציה בארצות הברית, שאמורות להתקיים בעוד כחודשיים.