שר החוץ הרוסי: "החלה העברת סוללת ה-S300 לשטחי סוריה"

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב הודיע בשישי בלילה כי מדינתו "החלה בהעברת סוללת ה-S-300 לסוריה". הוא נשאל במהלך מסיבת עיתונאים שהתקיימה במטה האו"ם על מערכת חלופית שבאמצעותה איראן תוכל להמשיך ולמכור נפט, לאחר שהסבב השני של הסנקציות האמריקאיות ייכנסו לתוקף. לברוב השיב: "כל האפשרויות נידונו".

מוקדם יותר באותו לילה, נאם לברוב בעצרת הכללית של האו"ם ואמר כי "ארצות הברית ערערה את המאמצים להגיע להסכמים בינלאומיים במספר תחומים בהם השלום המזרח התיכון, האקלים, איראן ומסחר". הוא הסביר: "ההתקפות האמריקאיות הוכוונו נגד העקרונות הבסיסיים של תהליך השלום במזרח התיכון, הסכם הגרעין עם איראן, התחייבויות הקשורות לארגון הסחר העולמי והסכמי אקלים". הוא הוסיף כי מוסקבה "תעשה הכל כדי להציל את הסכם הגרעין עם איראן". 


לכתבה המלאה

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב. "כל האפשרויות נידונו". צילום: רויטרס


נתניהו ל-CNN: "אבחן את תוכנית השלום האמריקאית ב'ראש פתוח'"

יומיים לאחר שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר כי הוא מעדיף את פתרון שתי המדינות אך "גם מדינה אחת זה בסדר", התראיין ראש הממשלה בנימין נתניהו ל-CNN ואמר כי הוא ישקול את תכנית השלום של הממשל האמריקאי. רה"מ אמר כי הוא מתכוון להסתכל עליה "בראש פתוח". לדבריו, "אני יודע שיש חברות חזקה ואמיצה בין ארה"ב לישראל".

נתניהו סירב להתחייב לפתרון שתי המדינות שהציע טראמפ במהלך השיחה שהתקיימה ביניהם בעצרת השנתית של האו"ם בניו יורק, אך הסביר: "גיליתי שאם אתה משתמש בתגיות, אתה לא מגיע רחוק, מכיוון שאנשים שונים מתכוונים לדברים שונים כשהם אומרים 'מדינות'. אני מעדיף לדבר על התוכן במקום לדבר על תגיות".
 
לכתבה המלאה

נתניהו בפגישה עם טראמפ. סירב להתייחס לפתרון שתי המדינות. צילום: רויטרס

 
הפלסטינים לבית הדין בהאג: "העבירו השגרירות האמריקאית מ-י-ם"

הרשות הפלסטינית הגישה אמש תלונה נגד ארצות הברית לבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג. הסיבה - העברת השגרירות האמריקאית מתל אביב לירושלים, המנוגדת לסעיף באמנה בינלאומית.
 
לטענת הפלסטינים, העברת השגרירות לירושלים אשר התרחשה בחודש מאי האחרון  נוגדת את "אמנת וינה" ליחסים בינלאומיים משנת 1961, אשר לפיה מדינות ימקמו את השגרירויות שלהן רק בשטחים הנמצאים בריבונות המדינה המארחת.

לכתבה המלאה

אבו מאזן נואם בעצרת האו"ם. צילום: רויטרס


צה"ל תקף ברצועה בעקבות השלכת רימונים; דיווח: 7 הרוגים במהלך ההפגנות

למעלה מ-20 אלף פלסטינים התקהלו אמש החל משעות אחר הצהריים במספר מוקדים לאורך הגדר ברצועת עזה, במסגרת ההפגנות המכונות "צעדת השיבה". מדובר צה"ל נמסר כי המתפרעים חיבלו בתשתית הביטחון, ניסו לפרוץ את גדר המערכת במספר מוקדים והשליכו למעלה מ-100 מטענים מאולתרים ורימוני נפץ לעבר הלוחמים וגדר המערכת. לא היו נפגעים בתקרית. הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי בהתאם להוראות הפתיחה באש. שני רחפנים נפלו בשטחי הרצועה, אולם אין חשש לדליפת מידע מסווג.

לכתבה המלאה

ההתפרעויות בגבול רצועת עזה. צילום: דובר צה"ל


איראן בדד-ליין לאירופים: הקימו גוף משפטי שיעקוף את הסנקציות, לפני שיופעלו

איראן מציבה דד-ליין לאירופה. סגן שר החוץ האיראני, עבאס עראקצ'י, אמר היום בריאיון לסוכנות הידיעות הרשמית IRNA כי החלטת האיחוד האירופי להקמת תוכנית תשלומים על מנת לאפשר לחברות נפט ועסקים להמשיך ולסחור עם איראן על אף הסנקציות, צריכה להיכנס לתוקף ב-4 בנובמבר. "האירופים מכירים את עמדתנו שעד אז, לפחות חלק מהמנגנונים צריכים להיכנס לתוקף, גם אם באופן חלקי", ציין סגן שר החוץ האיראני.

כזכור, פדריקה מוגריני, שרת החוץ של האיחוד האירופי, הודיעה ביום שלישי האחרון כי הארגון יקים גוף משפטי שיאפשר עסקאות כלכליות עם איראן על מנת להמשיך את הסחר עמה, על אף הסנקציות הכלכליות עליה מצד ממשל טראמפ. זאת, בעקבות החלטת הצדדים שנותרו בעסקת הגרעין המקורית להמשיך ולעבוד על מנת לשמור על המסחר עם טהרן. 

פדריקה מוגריני. האיחוד האירופי יצליח לעקוף את הסנקציות האמריקאיות? צילום: רויטרס


 אסון באינדונזיה: מניין ההרוגים בצונאמי עלה ל-384

הרשויות באינדונזיה דיווחו כי מניין ההרוגים בצונאמי עלה ל-384 בני אדם. עוד נמסר, כי למעלה מ-350 איש נפצעו באסון. אתמול הכה הצונאמי באי סולאווסי שבמדינה. גל עצום בגובה של שני מטרים הגיע לאחר שרעידת אדמה בדרגה של 7.5 פקדה את חופי המדינה.
 
סוכנות מניעת האסונות של אינדונזיה מסרה כי "גופות רבות" נמצאו לאורך החוף בעיר פאלו באי. "טרם קיבלנו דיווחים ברורים מכיוון שהתקשורת נותקה. גופות רבות אותרו לאורך החוף בעקבות הצונאמי, אבל המספרים עדיין לא ידועים וצפויים לעלות", אמר דובר הסוכנות.

לכתבה המלאה

גופות הנספים בצונאמי באינדונזיה. צילום: רויטרס


מכה נוספת לפייסבוק: 50 מיליון הושפעו מפרצת אבטחה, לא ידוע מי ביצע אותה

הרשת החברתית הודיעה אמש כי פריצת אבטחה אשר משפיעה על כ-50 מליון משתמשים אותרה מוקדם יותר השבוע. מהחברה נמסר שהחקירה נמצאת בראשיתה וכי התוקפים ניצלו חולשות שנתגלו באפשרות לראות כיצד הפרופיל שלך נראה אצל אנשים אחרים. הדבר איפשר גניבה של פרטי מידע המאפשרים השתלטות על חשבונות אחרים. באמצעות הפרטים, ההאקרים לא היו צריכים להזין מחדש את הסיסמה בעת ההתחברות המחודשת באפליקציה. כזכור, פייסבוק זוכה לביקורת רבה בתקופה האחרונה בעיקר בעקבות החדירה לפרטיות המשתמשים.
 
לדברי הרשת, "אחד מהדברים שעשינו לאחר התגלית הוא לאפס את אסימוני הגישה של החשבונות שהושפעו בוודאות וכן של 40 מיליון נוספים - אמצעי זהירות. כתוצאה מכך, כ-90 מיליון חשבונות יצטרכו להתחבר מחדש לאפליקציה וכן לכל האפליקציות המקושרות לפייסבוק".

לכתבה המלאה

מייסד רשת פייסבוק מארק צוקרברג. צילום: רויטרס


הבית הלבן הורה על חקירת FBI של הטענות נגד המועמד לעליון קוואנו
 
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הכריז במהלך הלילה כי הוא מורה ל-FBI לפתוח מחדש את חקירת הרקע של מועמדו לבית המשפט העליון ברט קוואנו, זאת בעקבות בעקבות טענותיהן של מספר נשים כי השופט תקף אותן מינית. טראמפ הדגיש כי זו תהיה חקירה מוגבלת כפי שביקש הסנאט, ושעליה להסתיים בתוך פחות משבוע.
 
אתמול אישרה ועדת המשפט של הסנאט את מועמדותו של השופט ברט קבאנו לבית המשפט העליון ברוב של 11 תומכים מול 10 מתנגדים. עם זאת, הוועדה המליצה לדחות בשבוע את ההצבעה בסנאט על המינוי, כדי לאפשר ל-FBI לחקור את התלונות נגדו בגין תקיפה מינית. 
ברט קוואנו בסנאט. הטענות נגדו ייבדקו ב-FBI. צילום: רויטרס


בפעם הראשונה בהיסטוריה: מטוס קרב F-35 התרסק במהלך אימון של צבא ארה"ב

מטוס קרב F-35 התרסק אמש בדרום קרוליינה במהלך אימון שערך צבא ארה"ב. הטייס נטש את המטוס ושרד את ההתרסקות ולא היו נפגעים אחרים בתקרית. זהו המקרה הראשון של התרסקות מטוס F-35, שכזכור ישראל הייתה המדינה הראשונה לרכוש אותו, ומצבא ארה"ב נמסר כי האירוע נמצא תחת חקירה. 

התרסקות ה-F-35 בדרום קרוליינה. צילום: רויטרס