חבר פרלמנט איראני בכיר וראש הוועדה לביטחון לאומי, השמתאללה פלאהת, הביע ביקורת היום (שבת) על אנשי כוחות הביטחון האיראנים, על כך שלא הצליחו למנוע את פיגוע הירי בעיר אהוואז שבדרום-מערב המדינה, בו נהרגו 25 בני אדם לפני בשבת שעברה. לדבריו, סרטוני הווידאו של הממשלה הציגו צלפים, שהוצבו כדי להגן על האירוע, כשהם מהססים לירות אפילו לאחר שקיבלו הוראה לכך.

"היו שם שמונה או תשעה צלפים שיכלו להרוג את הטרוריסטים בתוך שלושים שניות", אמר. "אבל אחד מהם לא היה מסוגל להאמין שיש מתקפת טרור, וחשב שנורו כדורי סרק, ואמר שקיבל הוראה לא לירות", ציין פלאהת, שהתייחס בדבריו לסרטון שהוצג בפני הוועדה שלו.
"הוא לא ירה אפילו לאחר שקיבל פקודה לכך", המשיך בתיאור האירועים כפי שהוצגו בסרטון, שלדבריו הופק על ידי הצבא ומשרד המודיעין. 
פיגוע ירי באיראן

כזכור, דאעש לקח אחריות על ביצוע הפיגוע וטען כי הוא "לא יהיה האחרון". איראן האשימה את סעודיה ואיחוד האמירויות הערביות במימון חמשת החמושים שתקפו את המצעד הצבאי. המדינות הכחישו כל מעורבות בפיגוע, מהמתקפות הקשות ביותר נגד הכוח הצבאי החזק ביותר במדינה, שכמעט מחצית מקורבנותיו היו אנשי משמרות המהפכה האיראניים.