שר החוץ הסורי, וליד אל מועלם, תקף היום (שבת) בנאומו בעצרת האו"ם את ארצות הברית ואמר כי הממשלה הסורית תשחרר את סוריה מכל "כוחות זרים בלתי לגיטימיים". "ארה"ב אחראית לטבח בא-רקה. כל כוח הנמצא בסוריה ללא אישור - הוא כוח כיבוש", אמר, "דבר לא יסיג אותנו מהחזרת כל אדמת סוריה". בנוסף תקף את ישראל וטען כי "היא סייעה לטרוריסטים בתקיפות החוזרות ונשנות לארצנו". "אנו נחושים לשחרר את רמת הגולן הכבושה", הוסיף.
אל מועלם ציין כי ארצו מוכנה לקבל את הפליטים שברחו ממנה במהלך מלחמת האזרחים שמתחוללת במדינה בשבע השנים האחרונות וגבתה מאות אלפי קורבנות. כל התנאים מוכנים לחזרת הפליטים אל מולדתם, סוריה. היום אנו כותבים את הפרק האחרון במשבר הסורי, ופועלים לבנייה מחדש".

"אנחנו מקבלים בברכה כל סיוע בבנייה מחדש של המדינה ממדינות שלא היו שותפות לתוקפנות מול סוריה", אמר אל מועלם, "לא נקבל עזרה ממדינות שמציבות בפנינו תנאים או שתומכות בטרור". בנוסף ציין כי "התפרקנו מנשק כימי, ואנו מוכנים לכל ועידה בינלאומית שתחקור זאת".

בתוך כך, העיתונים האיראנים שיצאו בסוף השבוע הכחישו את הטענות שהובאו בנאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו; חלק הגדירו אותו "אשליה" וחלק התייחס אליו בצורה אירונית, כאשר עיתון "איבתכאר" הרפורמיסטית כתב בכותרת הראשית: "מפעל ניקוי השטיחים הגרעיני" בליווי תמונתו של ראש הממשלה. ואילו עיתון "חרסאן" כתב בליווי התמונה הגרעינית: "חשיפת האשליה של נתניהו".
 
גם הממשל התייחס לנאומו של נתניהו על מחסן החומרים הגרעיניים בטהרן, כאשר שר החוץ התייחס מייד בראיון טלוויזיוני לנאומו של ראש הממשלה, ואמר שאין לו שום בסיס. "הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) אישרה שאיראן עומדת בהתחייבויותיה לפי הסכם הגרעין עם המעצמות שנועד למנוע ממנה לפתח נשק גרעיני", הדגיש שר החוץ מוחמד ג'וואד זריף.
 
זריף גם צייץ בדף הטוויטר שלו בסוגיה: "שום תערוכת אומנות או מלאכה לא תסתיר את העובדה שישראל היא המשטר היחיד באזור שיש לו תוכנית נשק גרעיני 'סודית' ו'לא מוצהרת', שכוללת נשק אטומי ממשי". הגיעה העת שישראל תודה בכך ותפתח את תוכנית הנשק הגרעיני הבלתי חוקית שלה לפיקוח בינלאומי".
 
שר החוץ האיראני צוטט בסוכנות הידיעות הרשמית, אירנ"א, אומר כי "בימים האחרונים ראינו עד כמה המדיניות שנתניהו מטיל על ארצות הברית מבודדת אותם בעצרת הכללית ובמועצת הביטחון. בואו נראה מתי הם יצליחו להוביל את ארצות הברית לרמת בידוד כמו שהם מבודדים". "העולם יצחק בקול רם על סגנון כזה של נאום שקרי, חסרי משמעות ובלתי נלאה", הגיב דובר משרד החוץ בהראם קאסמי.
 
גם בלבנון דחו את הצילומים שהציג ראש הממשלה. שר החוץ הלבנוני, ג'בראן באסיל, אמר כי "ישראל ממציאה פעם נוספת תירוצים כדי להצדיק תקיפה, ומהיכל הלגיטימציה הבינלאומית מתכוננת להפר את ריבונותן של מדינות, בעוד שהיא שוכחת שלבנון הביסה אותה ואת תוקפנותה, ושיהירותה ו'ידידותיה החדשות' לא יועילו לה גם הפעם". יו"ר ההתאחדות הלבנונית, ג'יהאד א-שאחף, דחה את הטענות ואמר כי "הצבא הישראלי דואג לאיים על המולדת, ואין לו בעיה להמציא טענות שווא על הספורט, יהירות האויב ותוקפנותו אין לה קץ".
 
השר מטעם חיזבאללה בממשלת המעבר, מוחמד פניש, אמר לסוכנות הידיעות הלאומית, כי "תשאירו את נתניהו עם שקריו ואשליותיו. תנו לו לדבר ולהסית בדרך שהוא רוצה. אנחנו נסתפק בכך שלהתנגדות יש את הכח שלה, כפי שציין זאת חסן נסראללה, ואנו נעמוד מול כל תוקפנות ישראלית על לבנון".
 
במקביל, אמר מוסטפא עלוש, הבכיר בסיעתו של ראש הממשלה הלבנוני, לעיתון "אל-חיאת" הלונדוני, כי "הישראלי חזר על דברי נסראללה לגבי הטילים המדויקים. זוהי טעות של חיזבאללה שהוא חשף את סוג הטילים שברשותו, אלא אם הוא מעוניין בלוחמה פסיכולוגית – שהפעם נותנת תירוץ לישראל להסביר את התוקפנות שלה על לבנון".