ראש הממשלה בנימין נתניהו סרב להתייחס לפרסום במעריב אודות מחלוקת בינו לבין שר הביטחון אביגדור ליברמן בנוגע למינוי הרמטכ"ל הבא. בתדרוך לכתבים במלונו בניו יורק ביום שישי אחר הצהריים, השיב ראש הממשלה על שאלות רבות של העיתונאים המתלווים לביקורו לעצרת האו"ם, אך בתשובתו לשאלת מעריב בנושא זה, אמר נתניהו כי הוא מעדיף שלא להתייחס לנושא ולא להגיב על הפרסומים.
נתניהו גם נמנע מלהשיב על שאלה עוקבת שבה נשאל אם בגלל המחלוקת הוא ישקול להאריך את כהונת הרמטכ"ל היוצא רב אלוף גדי איזנקוט, שאמור לסיים את תפקידו בדיוק ב-31 בדצמבר 2018.
לפי הפרסומים ביום חמישי ובשישי במעריב, שהיו לשיחת היום של המטה הכללי ובכירים בצה"ל שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר בראיון לידיעות אחרונות לפני ראש השנה כי הוא החליט ויודע מי יהיה הרמטכ"ל הבא. לפי ההערכות, ליברמן מעדיף את אלוף ניצן אלון, ראש אגף המבצעים בצה"ל, בעדיפות ראשונה או את סגן הרמטכ"ל אלוף אביב כוכבי, שהיה גם ראש אמ"ן ומפקד פיקוד צפון.

בנימין נתניהו, אביגדור ליברמן וגדי איזנקוט עם פורום מטכ"ל, ארכיון. צילום: קובי גדעון, לע"מ
בנימין נתניהו, אביגדור ליברמן וגדי איזנקוט עם פורום מטכ"ל, ארכיון. צילום: קובי גדעון, לע"מ


ואולם ראש הממשלה נוטה ככל הנראה למנות את אלוף אייל זמיר, שהוא כיום מפקד פיקוד דרום ובעבר שימש כמזכיר הצבאי של ראש הממשלה. ליברמן הבהיר למקורביו כי אין בכוונתו לוותר לנתניהו וכי יתעקש שמועמדו יאושר בממשלה.