הרב אלישע וישליצקי נפטר היום (רביעי). בחודשים האחרונים נכנס ויצא מבית החולים לאחר התקף לב שעבר. היה נשוי לחיה והתגורר בגבעת שאול בירושלים. 



הרב וישליצקי נולד ב-1954 בקבוצת יבנה, למד במדרשיית נעם ולאחר מכן בישיבת מרכז הרב והיה מתלמידיו של הרב צבי יהודה הכהן קוק. הרב וישליצקי עמד בראש בית המדרש "מהות", להעשרת מורים בלימודי יהדות, וכן בראש "קרן הקהילות" ארגון להעצמת גרעינים תורניים בישראל. בעבר היה מראשי תנועת אל עמי. העביר שיעורי אמונה בישיבת מרכז הרב במשך כעשור.



הרב וישליצקי חיבר כמה ספרים העוסקים בעיקר בבעיות השעה ותיקון הנפש והיה נחשב למרצה מבוקש בציבור הדתי לאומי.



ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד לרב וישליצקי: "אני מביע צער עמוק על פטירתו של הרב אלישע וישליצקי, מרבני הציונות הדתית. הרב וישליצקי תרם תרומה אדירה לייסוד הגרעינים התורניים שמסייעים רבות לחברה הישראלית בכל רחבי הארץ. הוא אהב את עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל - וכך נזכור אותו תמיד. יהי זכרו ברוך‬.

הרב דוד סתיו, יושב ראש ארגון רבני צהר, אמר: "צר לי עליך ועלינו הרב אלישע. הרב אלישע היה מי שהכניס אותי לאהלה של תורה בישיבת מרכז הרב, כחברותא המבוגרת שלי בשעור א. הוא היה זה ששכנע אותי להמשיך בתורה ולא לפנות למסלולים אחרים. אנקדוטה קטנה על ההתמדה של הרב אלישע: פעם ביקשתי ללמוד איתו אמונה בנוסף ללמודי הגמרא. הוא הסכים וקבע לי זמן בין שמונה בבקר לשמונה ועשרים בחדרו. הגעתי לחדר ומצאתי אותו עם סנדוויץ' לכוס גדולה של תה: כיון שלא רצה לבזבז זמן על ארוחת בקר בחדר-האוכל, הכניס את הלימוד איתי לתוך הארוחה. לא תמיד היו השקפותינו בתורה דומות. אבל לא היה מפגש שלא התחיל והסתיים בחיבוק כמו זה שרק הרב אלישע יכול היה לתת".

מקרן קהילות נמסר כי "גרעיני קרן קהילות בכל הארץ אבלים וכואבים את לכתו של הרב אלישע זצ"ל. הרב אלישע היה אבי הגרעינים, איש אשר רוח בו, מורה דרך נפלא שחי ופעל באמונה ובאהבה. כל מגמתו היתה לעשות חיבורים בין עם ישראל לתורתו. את אהבתו העצומה לעם ישראל ביטא בהרבצת תורה ובהעצמה וחיזוק של העשיה החברתית בכל מקום ואתר. אנו נשתדל להמשיך לצעוד בדרכו ולהרבות חסד ואהבה ואחדות בעם ישראל, מתוך ענווה. ליבנו עם רעייתו ובני המשפחה כולה".