באופן אישי תרבות הצפייה בטלוויזיה אינה בדיוק חלק מסל התרבות שלי, אבל כבר מזמן הבנתי שאם אין לך לפחות סדרה אחת שאתה צופה בה באדיקות ובקי היטב בכל פרקיה, אתה לא באמת חלק לגיטימי מהחברה האנושית. אמור לי מה הסדרה שלך ואומר לך מי אתה.



נניח כרגע לשאלה באיזו סדרה אתם צופים, מה שבאמת מסקרן אותי זו השאלה איזה מין צופים אתם. יש כאלה שצופים בסדרה באופן מתמשך, לפי הסדר. הם מחכים בסבלנות בכל שבוע לשידור הפרק החדש ומתענים במתח לקראת הפרק הבא. יש כאלה שמשתייכים לחבורת צופי הבינג’ (בעברית תקנית “צפיית רצף” או “צפיית בולמוס”). אלה מורידים סדרה שלמה ובולעים אותה בבת אחת, על כל פרקיה ועונותיה, בצפייה אחת רצופה של כמה שעות, או אפילו ימים.



כשלעצמי מעולם לא התנסיתי בכך, כך שמצד אחד אני יכול לתאר לעצמי את עוצמת החוויה שבהסנפת סדרה שלמה ברצף, אבל מצד שני, אני בהחלט יכול להבין גם את הטוענים שמדובר בתופעה רעה המזיקה לצופים וגם ליצירה. הרי בסופו של דבר בכל סדרה כל פרק עומד בפני עצמו - התחלה, אמצע וסוף. וכל פרק דורש זמן עיכול, הרהור, ללא מרוצה בהולה אל הפרק הבא.



למזלי, בכל הנוגע לסדרה שלי, זו שאהובה עלי ביותר, זו שכבר כמה עונות איני מחמיץ אף פרק ממנה, אין כל מקום להתלבטות. ואני מדבר כמובן על סדרת המקור “פרשת השבוע” מבית היוצר של תורת ישראל. זו אינה סדרה ארוכה, סך הכל קצת יותר מ־50 פרקים בעונה, ואין ספק שניתן ללמוד אותה ברצף ולסיים אותה בתוך שבוע או שבועיים. אבל המפיק המוערך, הלא הוא משה רבנו, שקיבל את התורה מסיני, התעקש לקבוע צריכה שבועית מתונה של הסדרה - פרשה חדשה בכל שבוע, בלי לרוץ ובלי לדלג.



למה? כי פרשת השבוע היא לא סתם סדרה. פרשת השבוע היא המנה השבועית שלנו בתורה הקדושה, שבה טמונה חוכמתו האינסופית של הקב”ה. היא מקור האנרגיה הרוחנית, מטען החוכמה, ההוראות והמסרים הרלוונטיים לכל שבוע ושבוע, כל שנה מחדש. כפי שאמר האדמו”ר הזקן, מייסד חסידות חב”ד - “צריך לחיות עם הזמן”. בן אדם חייב להיות מעודכן תמיד במה שקורה, והכוונה כמובן להתעדכנות בלימוד פרשת השבוע, המכילה בקרבה באופן נצחי את כל מה שצריך לדעת עכשיו בכל זמן ובכל מקום.



כמו כל צופה אדוק, אני לא יכול שלא להמליץ לכם בחום להצטרף לסדרה שלי. ממש בימים אלה, בחג שמחת תורה הבא עלינו לטובה, אנו מסיימים עונה נוספת של הסדרה ומתחילים מיד בשידורי העונה החדשה. ותאמינו לי, מעונה לעונה הסדרה הזו רק משתבחת והולכת ומעמיקה.



זה הזמן להצטרף לסדרה הוותיקה והמוצלחת הזו. אל תצפו בה לבד, קבעו לעצמכם זמן קבוע בכל שבוע וצפו בה יחד עם בני הזוג, משפחה או חברים, למדו אותה בקביעות, פרשה־פרשה, פרק־פרק. עזבו אתכם מהוט, יס או נטפליקס, פרשת השבוע זו הסדרה שתסדר לכם את החיים... צפייה מהנה!



הכותב הוא שליח חב"ד בשכונות הצפון החדש ורב בית הכנסת סי אנד סאן בתל אביב