הושג הסכם:אילון מאסק, מנכ"ל חברת טסלה, שהועמד לדין באשמת רמייה על ידי הרשות לניירות ערך בארה"ב, יפרוש מתפקידו כיו"ר החברה, וייאלץ לשלם 20 מיליון דולר בהסדר הפשרה. הרשות לניירות ערך הגיעה להסכם עם מנכ"ל יצרנית הרכב, וקבעה כי החברה ומאסק ישלמו כל אחד 20 מיליון, ובסה"כ 40 מיליון דולר יחדיו. לפני כיומיים בלבד פרסה החברה הודעה בה נמסר כי "יש לנו אמון מלא באילון מאסק" וכן כי החברה מתרכזת בשלב זה בהגברת ייצור מכונית ה"מודל 3", על מנת שתוכל להעביר את המכוניות לידי הלקוחות. 



כאמור, מאסק אומנם יפרוש מתפקידו כיו"ר, אך עדיין יישאר מנכ"ל החברה, זאת לאחר שהרשות לניירות ערך נסוגה מדרישתה כי מאסק ימנע מלהפעיל את טסלה, סנקציה שנחשבה עבור משקיעים רבים לאסון כלכלי. "העובדה שהוא יכול להישאר מנכ"ל חשובה מאד לחברה", אמר אחד המשקיעים, "העונש שהטילו עליו היא רק מכה על היד". 
כזכור, תדמיתו של מאסק נפגעה לאחרונה לאחר שצולם כשהוא מעשן סמים קלים, ומניף חרב בשידור חי בעת באינטרנט. כעת, מאסק נדרש להתפטר מתפקידו כיו"ר בתוך 45 יום, והוא אינו רשאי להיבחר מחדש לתפקיד לשלוש השנים הקרובות. כמו כן, טסלה נדרשת למנות שני מנהלים עצמאיים חדשים למועצת המנהלים שלה, מהלך שאמור לחזק את החברה. 

מאסק. צילום: רויטרס


בראיון שפורסם לפני כחודש בניו יורק טיימס, סיפר מאסק כי "השנה האחרונה היתה אחת הקשות והכואבות ביותר בקריירה שלי". השנה האחרונה אכן היתה מאוד אינטנסיבית עבור המנכ"ל, בעיקר מאז הציוץ שכתב באותו החודש, ובו הצהיר כי יהפוך את החברה לפרטית, דבר שגרם לטלטלה בבורסה ולעלייה של לפחות חמישה אחוזים במניית טסלה. 
הכתבים ציינו כי מספר פעמים במהלך השיחה, שנמשכה קצת יותר משעה, נראה כי מאסק נחנק ומנסה להחזיק את הדמעות. אחת הנקודות הבולטות ביותר היו הרגעים שבהם סיפר שכמעט הפסיד את החתונה של אחיו, וכי נאלץ להעביר את יום הולדתו כשהוא קבור בעבודה במשרדי טסלה. באותו היום התקיימו פגישות מכריעות בנושא הדגמים הבאים שייכנסו לפס הייצור.
בנוסף, במהלך השיחה מאסק נע בין צחוק לעצב ודמעות, וסיפר כי הוא עובד כ-120 שעות בשבוע. "לא לקחתי חופשה של יותר משבוע מאז שחליתי במלריה והייתי מרותק למיטה ב-2001", הוסיף, "היו תקופות שלא עזבתי את המפעל במשך ימים וזה בהחלט בא על חשבון משפחה חברים והילדים שלי". את יום הולדתו ה-47, שחל בסוף חודש יוני הוא העביר בעבודה, וכמעט שפספס את החתונה של אחיו יומיים לאחר מכן. "הגעתי למקום שעתיים לפני האירוע ומיד אחריו המראתי חזרה למפעל", סיפר בדמעות.