הקטל בכבישי הארץ הוא נושא מטריד ומדאיג לא מהיום, אך לאחרונה התרבו תאונות הדרכים בהן מעורבים רוכבי אופניים חשמליים ותאונות בהן מעורבים נהגים שיכורים, כשהאחרון שבהם, הוא ארי נשר ז"ל, שנפטר מפצעיו ביום חמישי והובא לקבורה היום (ראשון) לאחר שנפצע בתאונה שאירעה בתל אביב בזמן שרכב על אופניים חשמליים ביחד עם חברו.



ברחבי הקשת הפוליטית התייחסו לטרגדיה ולמכת המדינה שעשויה להיפתר רק כאשר האכיפה על רוכבי האופניים החשמליים תוגבר וכאשר מערכת המשפט תחמיר את הענישה לנהגים שיכורים. ראש הממשלה בנימין נתניהו נשאל על-ידי "גלובס" על הצורך בגישה לאומית לנושא כלי הרכב הקטנים החשמליים, ואמר כי "הנושא הזה יטופל בהקדם. נוצר סגמנט חדש לגמרי של תחבורה אשר אינו מטופל וצריך לטפל בכך בהקדם".



יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין צייץ בחשבונו בטוויטר כי "התמונות והקולות מהלווייתו של ארי נשר ז״ל קורעים את הלב. אקדם במהירות בכנסת כל הצעת חוק שתונח בפניי, אשר תגביר את האכיפה על רוכבי האופניים החשמליים ותחמיר את הענישה לנהגים שיכורים. אנחנו מחוייבים למנוע את האסון הבא".

הלווייתו של ארי נשר. צילום: אבשלום ששוני



בני משפחתו של ארי נשר ז"ל בהלווייתו. צילום: אבשלום ששוני

בהמשך לדבריו של יו"ר הכנסת, על קידום חקיקה שתחמיר ענישה על נהגים שיכורים, מסרה חברת הכנסת איילת נחמיאס ורבין מ"המחנה הציוני", כי "בראשית הכנסת ה-20 יזמתי והנחתי הצעת חוק שמחמירה את הענישה בגרימת מוות ברשלנות תחת השפעת אלכוהול מ-3 שנים ל-5 שנים,  מאחר שבמקרים הטרגיים האלה, חשוב לוודא שהעבריינים מבינים מהו המחיר המונח על הכף".

נחמיאס ורבין המשיכה ואמרה כי "כיוון שמשרד המשפטים מצוי בעיצומה של רפורמה בעבירות המתה, ובשל נכונותו של יו"ר הכנסת לקדם חקיקה בנושא, בכוונתי להניח מחדש את ההצעה, כמו גם לבוא בדברים עם שרת המשפטים, על מנת לבחון דרכים בהקדם כדי לשפר את ההרתעה ולהיטיב את האכיפה". 


שר החינוך נפתלי בנט כתב בחשבונו בפייסבוק כי "הנער היפה והמיוחד הזה בן ה-17, ארי נשר, נהרג בתאונת דרכים ומובא כעת לקבורה. חיים שלמים נחרבו ברגע אחד. אביו האוהב אמר על הקבר שהיה עושה הכל להחליף אותו, למות, ורק שבנו ארי יישאר בחיים. אני ממש מבקש מכם, מבוגרים ובני נוער:
היו זהירים, דמיינו מה עלול לקרות לכם ולמשפחתכם. שמרו על חייכם וחיי חבריכם בכבישים.
עוד כתב בנט, כי "זה לא יחזיר את החיים שנלקחו, זה לא יחזיר את אילון או את ארי, ולא קרבנות רבים אחרים, אבל הגיעה השעה לרפורמה ראויה בעבירה זאת שהפכה למכת מדינה כואבת."

כזכור, לפני שבוע נדרס למוות הפסנתרן החרדי חיים טוקצ'ינסקי, לאחר שעיתונאי ספרדי פגע בו במעבר החצייה סמוך לכיכר פריז בירושלים. הנהג, חוליו דה לה גווארדיה,  נהג כשבדמו נמצאה כמות אלכוהול מעל המותר. במשטרה טען העיתונאי כי שלושה אופנוענים נצמדו לרכבו ואיימו עליו קודם לכן והתאונה אירעה לאחר שניסה להימלט מהם.

בחודש יולי האחרון נהרג הנער איילון שליו-אמסלם בתאונה בזמן שעמד על המדרכה ביחד עם חברו בצומת הרחובות שי עגנון ואבן גבירול בתל אביב. בנסיעה מרחוב שי עגנון איבד הנהג, אלי בר זכאי, שליטה על הרכב, ובמקום לפנות שמאלה המשיך ישר ופגע בשני הולכי הרגל אשר עמדו על המדרכה. נהג הרכב הפוגע היה שיכור בעת התאונה הטרגית. שליו-אמסלם  פונה על ידי צוותי מד"א לבית החולים "איכילוב" בעיר אך שם נאלצו לבסוף ברופאים לקבוע את מותו. באירוע נפצע נער נוסף באורח קשה.

בחודש שעבר הוגש כתב אישום  נגד בר-זכאי בגין הריגתו של שליו-אמסלם  ומספר עבירות נוספות. מהמסמך עולה כי הוא נסע בעת היותו שיכור וניסה להסתיר זאת מהשוטרים.