בליץ' דיפלומטי: משרד החוץ בלבנון ערך היום (שני) ביקור של שגרירים מערביים באתר הסמוך לשדה התעופה הבינלאומי בביירות, עליו ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בעצרת האו"ם כי הוא מכיל טילים מדויקים השייכים לחיזבאללה. "דברי נתניהו מהבמה הבינלאומית החשובה ביותר אינו דבר פשוט", אמר לעיתון "אל-אחבאר" הלבנוני גורם מדיני בביירות. "הזמנו את נציגי המדינות כדי להפריך את הטענות".
 
במשרד החוץ בלבנון מתכננים גם פניה באמצעות השגרירויות, בעיקר במערב, למשרדי החוץ על מנת להפריך את הטענות של ראש הממשלה. מקורות דיפלומטיים רוסיים אמרו לעיתון המקורב לחיזבאללה, כי "דבריו של שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, בתגובה לנאומו של נתניהו, באו כהקדמה נגד כל תוכנית של ישראל לתקוף את לבנון, שכן כל מתקפה כזו עלולה להביא לפיצוץ המצב לא רק בלבנון אלא באזור כולו, ותעכב את המאמצים להשבת היציבות".
 
יש לציין, כי בלבנון דחו את הצילומים שהציג ראש הממשלה. שר החוץ הלבנוני, ג'בראן באסיל, אמר כי "ישראל ממציאה פעם נוספת תירוצים כדי להצדיק תקיפה, ומהיכל הלגיטימציה הבינלאומית מתכוננת להפר את ריבונותן של מדינות, בעוד שהיא שוכחת שלבנון הביסה אותה ואת תוקפנותה, ושיהירותה ו'ידידותיה החדשות' לא יועילו לה גם הפעם".

נתניהו מציג את אתר הטילים בעצרת האו"ם. צילום: ללא קרדיט
נתניהו מציג את אתר הטילים בעצרת האו"ם. צילום: ללא קרדיט


יו"ר ההתאחדות הלבנונית, ג'יהאד א-שאחף, דחה את הטענות ואמר כי "הצבא הישראלי דואג לאיים על המולדת, ואין לו בעיה להמציא טענות שווא. יהירות האויב ותוקפנותו אין לה קץ".
 

השר מטעם חיזבאללה בממשלת המעבר, מוחמד פניש, אמר לסוכנות הידיעות הלאומית, כי "תשאירו את נתניהו עם שקריו ואשליותיו. תנו לו לדבר ולהסית בדרך שהוא רוצה. אנחנו נסתפק בכך שלהתנגדות יש את הכוח שלה, כפי שציין זאת חסן נסראללה, ואנו נעמוד מול כל תוקפנות ישראלית על לבנון".

במקביל, אמר מוסטפא עלוש, הבכיר בסיעתו של ראש הממשלה הלבנוני, לעיתון "אל-חיאת" הלונדוני, כי "הישראלי חזר על דברי נסראללה לגבי הטילים המדויקים. זוהי טעות של חיזבאללה שהוא חשף את סוג הטילים שברשותו, אלא אם הוא מעוניין בלוחמה פסיכולוגית – שהפעם נותנת תירוץ לישראל להסביר את התוקפנות שלה על לבנון".

בנאומו בעצרת השנתית של האו"ם בני יורק אמר נתניהו, כי "חיזבאללה משתמש באנשים התמימים בביירות כמגנים. הם בנו מתקני טילים ליד מתקן התעופה של ביירות. הינה תמונה ששווה 1000 טילים", אמר נתניהו, והציג תמונה המציגה את מתקן טילים בלבנון. "תראו את זה, צמוד למתקן יש מגרש כדורגל. יש לי הודעה לחיזבאללה - ישראל יודעת מה אתם עושים ואיפה אתם עושים, ולא תיתן לכם להתחמק מזה".