בית משפט השלום בתל אביב שחרר היום (חמישי) למעצר בית בן תשעה ימים את הכדורגלן יצחק אספה, החשוד בהריגתו של ארי נשר בתאונת הפגע וברח בשבוע שעבר, למעצר בית מלא. ההחלטה התקבלה לבקשת המשטרה, למרות שאספה לא מודה במיוחס לו ומרחיק עצמו מהאירוע. 



במשטרה אומרים כי הצעד נובע מכך שהוא החל לשתף פעולה ומסר את גרסתו לאירועי אותו לילה קשה. בשלב זה ניתן להורות על שחרורו למעצר בית מבלי לפגוע בחקירה. במשטרה בודקים את הגרסה שלו מול גרסאות שמסרו מעורבים אחרים שהיו במקום בזירת האירוע וכן עדויות נוספות שנגבו בימים האחרונים. 



פרקליטו של אספה, עו"ד כפיר דור, ביקש לאפשר מבית המשפט לאשר לו לצאת לאימונים בתקופת מעצר הבית. נציג המשטרה התנגד לבקשה האמורה והשופט אימץ את עמדת המשטרה והחליט, כאמור, לשחרר אותו למעצר בית מלא. יחד עם זאת הורה כי החשוד לא יצא לאימוני קבוצת מ.ס. אשדוד כפי שביקש פרקליטו.



כזכור, אספה החל לשתף פעולה עם החוקרים בעצת סנגורו החדש, עו"ד דור, שמונה על ידי קבוצתו, מ.ס. אשדוד. בתאונה בערב חג הסוכות בה היה מעורב אספה נהרג ארי נשר בן ה-16, , צעיר נוסף בן גילו נפצע באורח בינוני עד קשה. השניים נפגעו מרכב כשרכבו על אופניים חשמליים בשדרות רוקח בתל אביב, מול מגרשי הטניס, סמוך לכניסה לחניון האוטובוסים במקום. בזמן התאונה עשה אספה את דרכו חזרה ממסיבת יום ההולדת של חברו, שחקן הפועל רעננה אור דסה. 



שלשום הובא ארי נשר למנוחות עולמים, בנוכחות אלפי בני משפחה וחברים. אביו, הבמאי אבי נשר, ספד לו: "בערב ראשון, כמה שעות לפני האירוע הנורא, הוא יצא מהבית, נעל אולסטר שחורות שלי ולבש חולצה שלי שהתכווצה בכביסה. היה מצחיק וחמוד כי הרגל שלי גדולה משלו. איריס, אמא שלו ואשתי, הציעה לקנות לו נעליים זהות. הוא התעקש על הנעליים שלי. סוג של מחמאה גדולה מילד להורה. זה אירוני כי בעוד כמה דקות נטמין את גופו של בננו בן ה-17 ואין מחיר שלא הייתי משלם להיכנס לנעליים שלו להיטמן במקומו".



"אני מנסה לסיים את הסרטים שלי בסוף שמחבק את החיים ונאחז בהם בטרגדיה הנוראה שלנו. קרן האור היא אתם - האנשים הטובים שהגיעו ללוות אותו בדרך האחרונה. בבית חולים ביקשתי לא להגיע מתוך הרגל לא להעיק אבל התעקשתם ובאתם. הגיעה מיד מאמריקה בתי שביקרה שם וחברים ושכנים ועמיתים למקצוע ואנשים ששנים לא דיברנו וחברים שהסיפור שלנו נגע בהם".
"האמת היא שאין דרך שהיינו שורדים את זה בלעדיכם. חיים במדינה עם זמנים קשים ואתגרים קשים וצפויים לנו שנים קשות. החברה במדינה שסועה ולפעמים חושבים שאי אפשר לחיות במדינה, אבל הימים האחרונים הוכיחו כמה חום אחווה קיימים פה. אין מילים בפינו להודות. השמועות על פטירתו של הביחד הישראלי היו מוקדמות מדי. לא אבדה תקוותנו".