כוחות הביטחון הצרפתים תפסו את נכסיהם של שני פקידים בכירים איראנים וכן נכסים המשתייכים לשירות המודיעין האיראני, כך נמסר היום (שלישי) מממשלת צרפת. מוקדם יותר פשטה המשטרה הצרפתית על מרכז אסלאמי שיעי ועל בתי מנהיגיו בצפון המדינה בשל חשד לפעילות טרור. כ-200 שוטרים פשטו על מועדון בשם "סנטרה זאהרה פראנס" סמוך לדנקירק, בחוף המזרחי של צרפת. 

משטרת צרפת עצרה 11 בני אדם ותפסה את נכסיו הכלכליים של המרכז, שבראשו עומד יחיא גואסמי, הידוע בדעותיו האנטי-ציוניות ובקשריו עם איראן. "זו פשיטה לסיכול טרור. פעילות המרכז תחת מעקב בשל תמיכה ברורה במספר ארגוני טרור ובתנועות שדוגלות ברעיונות המנוגדים לערכי הרפובליקה", נמסר מהמשטרה המקומית. 

כזכור, בחודש יוני סוכל ניסיון של המשטר האיראני לבצע פיגוע בכנס של ארגון אופוזיציה איראני גולה בצרפת. כוחות משטרה עצרו שישה בני אדם, בהם דיפלומט איראני, בבלגיה, צרפת ובגרמניה לאחר חשיפת תא הטרור. כאשר נלכדו החשודים, בהם אזרחים בלגים ממוצא איראני, נמצאו בכליהם אמצעי קשר ומטעני חבלה. 



מנהיג איראן עלי חמינאי. צילום: רויטרס
מנהיג איראן עלי חמינאי. צילום: רויטרס



ראש הממשלה בנימין נתניהו חשף מאוחר יותר כי סיכול הפיגוע התרחש בעקבות מידע מודיעיני שהעבירה ישראל לצרפת. "הנה השבוע דוגמה של צביעות אין קץ ושל חוצפה אין קץ של איראן: בשבוע שנשיא איראן נפגש עם מנהיגים באירופה כדי לנסות להתגבר על משטר הסנקציות של הנשיא טראמפ - ואני אומר לכם שהניסיון הזה יכשל - באותו שבוע מתכננת איראן פיגוע טרור על אדמת צרפת באירופה", אמר אז נתניהו.



"הפיגוע הזה סוכל ולא במקרה. אני קורא למנהיגי אירופה: הפסיקו לממן את משטר הטרור שמארגן טרור נגדכם על אדמתכם. די למדיניות הפייסנות והרפיסות מול איראן", הוסיף ראש הממשלה.